• Fidi

Roliga förlossningshistorier?

Jag älskar den här tråden! =) 
    Har Bf om 10 dagar, och nu känns det inte lika läskigt längre =) 

• Fidi
    Fantastic 4 skrev 2010-12-07 02:28:54 följande:
    När jag väntade barn nr 1 hade jag otroliga sömnsvårigheter på nätterna, det underlättade inte heller att min man snarkade typ konstant!!! Jag tror att jag "vände" honom ca 3 ggr/tim, men han bara fortsatte snarka, sparkade, väkte honom så när jag gått över BF så var vi nog båda helt slut!! I vecka 40 + 6 gick jag iaf upp för att kissa för typ 4 gången sen sängåendet, upptäcker då att slemproppen gått, glad som en speleman springer jag till sovrummet, väcker mannen och berättar att slemoroppen gått, yrvaket sätter han sig upp, säger, JAG BYTER DEN I MORGON, varpå han lägger sig ner igen och somnar om !!!
    Hahahaha =)
  • Fidi

Lustgasen var en höjdare, jag fick för mig att jag ville börja krysta även fast jag bara var öppen 7 cm.

"NU är ungen vräääääääääääkt från min kropp" började jag yla =) Men det gick ju inte....

Och innan narkosläkaren kom och skulle sätta ryggbedövningen fick jag för mig att jag var lite rädd för nålar, fast det är jag verkligen inte alls. Så jag låg och andades som en ´galning i masken, så jag var lagom groggy när hon skulle sticka mig =) Jag vart såpass groggy att jag inte kunde prata och inte kunde röra mig, så dom fick putta och knuffa mig så jag hamnade med ryggen rätt och jag sov typ =)

Men efter jag fått EDA så skuttade jag upp och åt middag och facebookade med mobilen. =) Jag vart sjukt pigg! 

• Fidi

För ett halvår sedan födde jag vår dotter, jag är reumatiker sen barn och är absolut inte rädd för nålar...

MEN under förlossningen fick jag panik innan jag skulle få ryggbedövning, då var jag plötsligt sjukt rädd för nålar! Så jag började andas gas till tusen! Resultatet blev att jag somnade nästan helt, så de fick ta in mer personal för att lägga mig rätt =) Kommer inte ihåg någonting av sticket i ryggen, utan när jag kvicknade till mådde jag fantastiskt bra och ville åka in till stan och fika =)

Under krystvärkarna sen så började jag tydligen vråla att "Nu jäklar är du vräkt! Jag vill inte vara ett växthus mer!!!"  

Så man beter sig =) 

• Fidi
    Momii skrev 2011-06-30 23:18:00 följande:
    Haha! Växthus var ett nytt begrepp för mig men väldigt fyndigt!
    Vet inte vart det kom ifrån =)
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?