• Limus

Roliga förlossningshistorier?

Jag döööör. Min man kom nyss och frågade om det verkligen kunde vara så roligt att läsa den här tråden, jag har ylat av skratt i en kvart nu.

BF imorgon, nu minns jag att det faktiskt kan vara rätt kul att föda barn också.

(Jag blev själv hur hög som helst på lustgasen, kallade barnmorskan som sydde mig för sadist, och sen högg jag en stackars USKA rakt över bröstet när jag fick en värk. Hon stod blickstilla medan jag kramade hennes bröst för glatta livet...)

Saga och jag är tuffa brudar i lyxförpackning
  • Limus

Min syster var med under förlossningen. Hon masserade, fixade dricka och stöttade på alla sätt och vis och var nog ganska engagerad, -för när hon råkade spilla ut ett glas saft var hennes första kommentar: "Oj, nu gick min saft". ( Ist.för klassikern "vattnet gick")  Barnmorskorna började gapskratta och jag som var ganska pådragen av lustgas skrattade tills jag grät.

Annars gjorde jag om bedriften från förra gången med att klämma sönder en stackars sköterskas händer.

När förlossningen väl var över blev det personalbyte och jag, fortfarande hög på lustgasen, kände mig tvungen att kommentera en av barnmorskornas namn - "Oj, vilket judiskt namn du har". Det lät nog aningens antisemitiskt, för hon tittade lite konstigt på mig, tills jag fick förklara att jag undervisar i religion. Då tinade hon upp ngt. =)

Ärligt talat, hur tänkte jag där? Är det det första man säger när man träffar en helt ny person? Jag skyller _allt_ på lustgasen

• Limus
    stor grön drake skrev 2011-03-24 18:06:03 följande:
    Jag gillar din syster! Får man hyra henne nästa gång man själv ska in?
    Som syster är hon helt fantastisk. <3 Ska fråga henne om hon är pigg på att följa med - hon är grym att ha vid sin sida.
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?