-
Hahaha! Obetalbart!AngelEye skrev 2011-01-30 15:27:29 följande:Jag har en rolig historia som pappa berättat från när jag föddes.
-
-
När jag födde andra barnet fick jag krystvärkar inne på toaletten. Jag fattade inte varför jag skakade i hela kroppen när magen krampade. Jag skulle ju bajsa, liksom. Istället meddelade jag maken att jag hade lågt blodsocker och behövde cola och en tröja och stapplade tillbaka till sängen. Där väntade barnmorskan för undersökning och det lät ungefär så här:
"Ja, nu är det nog inte så många timmar kvaAAAAH! Jag ser huvudet! Ring på klockan!"
Nu skulle man ju kunna tro att jag hade lärt mig något av den upplevelsen, men ganska precis ett och ett halvt år senare befann jag mig inne på samma toalett för att - som jag trodde - göra nummer två. Istället tittade bebisens huvud ut, och det måste ha sett skitkul ut när maken släpade mig i armarna mot förlossningssängen och barnmorskan kröp bakom och höll i barnets huvud.
Till mitt försvar skall jag säga att jag var öppen fyra centimeter när jag gick till toaletten. Det var nog ingen som trodde att förlossningen skulle vara över 12 minuter senare.
-
Ja, det måste de har gjort. Fräckt av dem att inte säga något!stor grön drake skrev 2011-02-22 15:55:33 följande:Installerade de blixtlås förra gången?
-
Det här hör inte riktigt till själva förlossningen, men var lite kul ändå:
Jag var höggravid med tredje barnet och hade haft så mycket sammandragningar att vi anade att det var dags när som helst. Jag satt i soffan och såg på tv, och hade balanserat ett vattenglas i fönstret för att kunna nå det. Smidig som en valross hade jag sedan lyckats glida ner i halvliggande ställning så att jag inte nådde det i alla fall.
Plötsligt tar sig 1½-åringen upp i soffan och får tag i vattenglaset och är på väg att hälla ut det i soffan. Jag kommer inte upp i sittande ställning tillräckligt fort, utan vrålar istället så högt jag kan på min man:
- Äääälskling!!!! Vattnet! VATTNET!!!!
Maken tror förstås att jag menar en helt annan typ av vatten, och kommer sättade som en galning med vild blick och hjärtat i halsgropen.
Han tyckte inte att det var särskilt roligt när jag asgarvande förklarade läget.