Inlägg från: Rosdraken |Visa alla inlägg
  • Rosdraken

Roliga förlossningshistorier?

Har nu sträck läst hela tråden underbar!
    Har BF om 14 dagar med nr 2 hoppas då föda vaginalt då stora syster kom med plan snitt

Min första kommentar när jag såg dottern var att hon ser ju ut som en hårig apa! Kan tillägga att BM tyckte jag va elak men det var ju världens sötaste lilla apa :) hon var ju helt hårig på hela överkroppen. Annras var jag rätt klar
    chokade bara personalen på uppvaket, bedövningen började nämligen släppa under snittet (gjorde ont men INTE outhärdligt) fick morfin snabbt när jag sa till så inne på uppvak frågade jag hur länge jag skulle ligga där och får till svar till du kan böja benen det brukar ta några timmar. Mitt svar blev ok menar du så här? och drar upp benen mot magen så långt det ju gick då i mitt tillstånd. Sköterskorna tappade hakan båda två och stammade fram lite att de hade jobbat där över 10 år och inte varit med om att det gått så fort innan så jag var bara på uppvaket max 20 min då var mesta tiden väntan på att de skulle komma från bb och hämta oss (maken o dottern var där med mig)

Sonja 20/5-10 BF 11/6-11
  • Rosdraken

förlossningen började 01.30 med att jag vaknade av att det känndes konstigt och fuktigt mellan benen. Trodde vattnet gått satte ner handen för att kolla och den är full av bold (inte så komiskt jag vet), flyger upp ur sängen med orden jag blöder vilket väker maken in på toan o ringer förlossningen som säger åt mig att ligga ner och att ambulans är på väg.

Så efter en tur med blåljus in så kollade BM dirket hur öppen jag var då var kl runt 04.30 var då öppen 4 cm så räknade kalt med att få ligga hela dagen minst. Mannen kommer in springande vid 5 tiden under den tid som jag va själv hade de börjat skriva in mig, koppla upp ett dropp, kolla att moderkakan inte släppt och orsakat blödningen. När han kom så visa de mig hur jag skulle andas i den eller nja de sa att jag skulle ta djupa andetag när värken började bara.....men ville inte hålla i den själv så det fick maken göra och varje gång värken va slut så slängde jag maken på honom eller slet ut någon av sladdarna. Hade jag inte masken under en värk så svor jag som en borstbindare (svär sällan annars!). När klockan blev runt 06.15 tvingade maken BM att se till så jag fick mer smärtlidring (eda) och innan hon skulle fixa det kolla hon hur öppen jag var och då var det 9 cm öppet! Så hade tur som fick eda vid 6.45 så den började värka till 7 och ungen är född 07.19.

Hade skickat ett sms till några vänner om att förlossningen var på g med, så när jag ligger i sängen och talar med barnvakten (grannen) som skulle ha syrran till farmor kom så kommer 2 vänner instormade i sovrummet ungefär ihop med ambulansen vi blev något förvånade över den utryckningen :)

Sonja 20/5-10 Kajsa 7/6-11
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?