• MaEn

Roliga förlossningshistorier?

Min första förlossning gick snabbt och jag var öppen 10 cm när jag kom in! Jag tjoade om att jag ville ha epidural, för det hade jag bestämt sen länge. Går inte säger bm, du har ju gjort allt jobbet hemma själv! Ja, tyckte jag, det är ju din inkompetente kollegas fel som inte lät mig åka in utan sa varenda gång jag ringde att jag skulle lägga mig och vila och att jag ju kunde prata i telefon med henne så så ont kunde jag inte ha! Nåväl, jag ville iaf stå på knän i sängen och föda. Efter en timme säger bm, du måste lägga dig ner. Vill jag inte, svarar jag! Jag ska ha hjälp av gravitationen! Hon insisterar och säger till slut att mina fötter och underben är blåa av syrebrist vilket maken håller med om! Efter 20 min på sidan är grabben ute! Efteråt käkade jag maxdos av smärtstillande tabletter, utan att jag kanske egentligen behövde det, mest som kompensation för den uteblivna epiduralen! Väntar nu på att bebis nummer två ska bestämma sig för att titta ut, hoppas på en lika snabb förlossning denna gången!

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?