Roliga förlossningshistorier?
Sonen föddes för 17 dagar sen.. igångsatt med gel pga tidig vattenavgång.
BM trodde inte att det skulle hända så mkt den dagen så vi skulle få sova och sen fortsätta dagen där på med ballongkateter. Men 01:25 gick vattnet som vattenfall.. och värkar pang på!!
Då var jag öppen 3- 4 cm.. Efter en timme fick jag en förlossningsrum.. 1 timme senare skrek jag efter lustgas och eda! BM undersökte mig och jag var ff bara öppen 4 cm.. Efter ett tag fick jag ont i ryggen av att ligga så jag bad om ett ståbord.. fick den runt kl. 04. Stog där och hängde med min BFF lustgasen och borrade naglarna i makens nacke.. värkarna var nu så intensiva att jag fick knappt nån paus emellan. Min BM hade gått iväg för att hjälpa en annan då det var kaotiskt överallt och jag var inte ens halvägs öppen..
Men 04:15 känner jag hur värken ändras och jag skriker till maken "JAG BAJSAR PÅ MIG!!!" En uska kom in och jag skrek även till henne "Hjälp mig! Jag bajsar på mig!" hon skrattade och frågade om jag vill krysta.. "Ja, fan! NÅT MÅSTE UT! NUUUUU!!!" Maken fick larma men ingen BM kom.. alla var upptagna! Usk-an fick lite panik och skrek åt mig att lägga mig ner. "Nej fan! Jag kommer sätta mig på hans huvud!"
"Du MÅSTE lägga dig ner!" sa hon och jag gjorde det samtidigt som en annan BM sprang in för att hjälpa..
Jag la mig ner och min BM kom 04:20 in, 04:28 var sonen född! Min BM hann nästan inte ta på sig ett förkläde..
Sen skrattade vi allihop!! Det var så kaotiskt att det blev roligt!!
Barnmorskan skämtade med maken att han hade nog behövt förlösa mig själv.. "Nej faaan!!" skrek han
Lustgasen var lika underbar denna gång med! Fick fnissattacker mellan värkarna och tryckte in masken i makens ansikte..