Inlägg från: Kevin Molly |Visa alla inlägg
  • Kevin Molly

Roliga förlossningshistorier?

Älskar den här tråden. Fick mitt fjärde barn den 21:a maj. Långt ifrån så roligt som många andra här inne. Men jag har väldigt snabba förlossningar. Börjar här hemma och kl 13.00 första känning vid halv två tar jag två panodil och börjar spola upp ett bad för att se om det avtar. Varpå min man idiotförklarar mig och säger att då åker vi in. Svarar han med att jag har inte så ont så då får du ringa så det är ditt fel om vi får åka hem igen. Inskriven vid halv tre ctg i 30 min. 15.00 undersöknin 4 cm öppen och värkarna oregelbundna ( slumrade till under ctg) bm säger att vi kan gå till kaffeterian. Går och kissar och när jag kommer ut säger jag till mannen att jag går ingen stans för nu kommer de i ett. Bm kommer in och förstår nog att det är på g så hon frågar om mina önskemål. Att få ut ungen så fort som möjligt. Lutar mig över sängen och beställer en lustgas. Upp i sägen för undersökning öppen 6 cm så hon tar hål på hinnorna. Medan hon fortfarande har kvar handen händer detta 8 cm öppen opps 10 cm öppen börjar att krysta. Sköterskan känner på min mage om jag verkligen har värk varpå jag ryter ta bort handen från magen det gör ont. Sedan kommer vår underbara dotter 15.49 (så allt detta hände på 49 minuter) när hon kommer ut säger jag o my good ja ni vet som låten. Det va min fjärde förlossning och jag längtar tills det blir dags för en femte men det blir längre fram

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?