Roliga förlossningshistorier?
När dottern föddes för tre månader sedan låg jag inlagd 5 dagar innan pga vattenavgång. De ville inte kolla hur öppet det var eftersom det är stor risk för infektioner osv. Jag kämpar på i fem dagar med oregelbundna värkar och själv tycker jag väll inte att de är så smärtsamma utan tror nog mer att de är lite kraftigare sammandragningar ( vi ska inte glömma att siffrorna på ctg aldrig gick upp så högt även under förlossningen).
under förlossningsdagen blir jag erbjuden ett bad där jag blir halft som halft bortglömd eftersom jag inte skulle föda barn än, Min syster och hennes då 3 månaders son kom upp på besök, de skulle hålla mej sällskap under kvällen eftersom min sambo skulle spela bandy och min mamma (som åxå skulle vara med under förlossningen) åkt iväg på en jobbträff långt ute på landet.
Vid den tidpunkten bryter jag ihop, inte av smärta utan för att jag tyckte det var så otroligt jobbigt att vara där utan att det händer något alls, jag övertalar bm att vi ska kolla hur öppet det är så jag får en ungefärlig bild av hur lång tid vi hadde kvar tills bebisen kunde tänkas komma. Sambon och mamma åker iväg och jag får glatt traska in i undersöknngsrummet där en läkare undersöker mig med sterila instrument. Sedan säger hon "behöver vi diskutera hårfärgen" till uskan som står brevid medans jag ligger där och undrar varför de kollar och pratar om mitt könshår innan jag förstår att det är bebisens huvud som synns. och vist var jag öppen 10 cm. Blev överlycklig och fick nya krafter, Skuttade nästan av lycka tillbaka till förlosningsrummet där min syster väntade och trodde jag skämtade. efter någon minut kom vi på att det kanske vorre bra att ringa tilbaka sambon igen;) som tur är så hinner han tilbaka i tid