• EMTP

Roliga förlossningshistorier?

Jag födde med planerat kejsarsnitt eftersom att vår son låg i säte. Och med på förlossningen hade vi en sjuksköterska eller barnmorska (osäker på hennes roll) som helhjärtat ägnade sig åt att distrahera mig. Tyvärr valde hon att göra detta genom att föreslå att vår son skulle heta Assar (som råkade ha namnsdag denna dag). Och i början skrattade både jag och min man lite så där artigt, men hon var aldrig tyst med sitt jäkla Assa¨r så hade jag inte för tillfället haft ett stort öppet sår i magen och varit bedövad/förlamad från bröstet och neråt hade jag gladeligen klivit upp och klappat till kärringen! Och det utan lustgas!

Efteråt, när jag syddes ihop, brast hela rummet ut i skönsång: Rudolf med röda mulen gastades för full hals. Kändes en aning surrealistiskt. Där låg jag och lyssnade på en kör av grönklädda läkare som sjöng Rudolf med röda mulen, medan min man och son var någon helt annanstans.

• EMTP
    Spexig skrev 2011-05-27 20:02:06 följande:
    Fick du nån förklaring på sången?

Nej, men det närmade sig jul och den första snön föll utanför fönstret. Misstänker att det var därför.

• EMTP

Jag fnittrade mig igenom den första lustgasen och sa:

"Jag vet när jag ska sluta andas. Det är när jag kommit på något lustigt att säga"

Min man: "Jaha, vad var det för kul då?"

Jag: "Det kommer jag inte ihåg. Fniss, fniss!"

Jag sa också att han skulle skriva upp allt lustigt jag sa, för det skulle jag skriva här på familjeliv sedan.

Och när de erbjöd mig en gåstol var jag tvungen att förklara för min man att det inte var en sådan gåstol som vår son har, som de menade. Det hade han listat ut alldeles själv.              

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?