Inlägg från: butterflower |Visa alla inlägg
  • butterflower

Roliga förlossningshistorier?

Annen skrev 2010-06-05 19:57:08 följande:
    Hej alla!

När min första skulle födas var jag i vecka 37+2. vid 17 tiden kom värkarna smygande. Min karl var i Indien och skulle komma hem dagen efter. Min pappa som var och hälsade på mig just då fick skjutsa in mig till förlossningen. Hemma på toaletten gick vattnet sen sprang jag runt i huset och försökte packa en väska (som jag dumt nog inte hunnit göra), medan vattnen rann. Sen fick jag ta på mig en blöja och sätta mig i bilen sen körde vi i ilfart till sjukhuset. Väl inne fick jag lustgas och sen kom min flicka en timme senare. ute vid 20.15! Direkt efter sa jag till barnmorskan, det gjorde ju inte så ont... det här gör jag lätt igen =)

Mitt andra barn fick jag värkar i v 32+1 runt 8 på morgonen. Fattade inte att det var riktiga värkar så jag lämnade min dotter hos dagmamman och åkte och handla. Hade skitont på affärn och när jag kom hem så ställde jag bara in kylvarorna sen la jag mig på soffan och ringde mina föräldrar och förlossning. Karln var såklart på jobbet utan bil =/ så mina föräldrar kom och mamma förlöste mig 10 min senare. klockan var då 11. Strax efter kom ambulansen och köre in oss. Allt gick som tur var bra!

Väntar nu min tredje... =)
    Du ska nog campa på nån gräsmatta utanför sjukhuset från v 30 eller nått=)
  • butterflower
    Zirup skrev 2011-09-12 22:03:06 följande:

karto: haha, respektlöst gjort av din kille!

Min förlossning gick i sådan turbofart att jag inte hade något val annat än att föda hemma (hann ju inte ens lägga mig ner typ), men det minne jag har av lustgasten var när vi slutligen kom in till förlossningen och jag skulle bli sydd... jag började plötsligt uppleva en tidsskillnad mellan när jag såg saker och när jag hörde dem, ljuden laggade i tid liksom. Så barnmorskan sydde och frågade mig frågor och när jag skulle svara kändes det som att det var typ 5 minuter sen som hon hade frågat mig... varpå jag kände mig tvingad att svara fort som fan så att hon kanske? inte skulle märka att jag var hög som ett jäkla hus och ta ifrån mig lustgasen. Min kille frågade mig lite finkänsligt efteråt varför jag pratade fort som satan när dom sydde, tydligen var det bara i mitt huvud som ljudet laggade.

Haha. Så blev det för mig med.
    Fast jag hade min lustgas under förlossningen med iof.
    Läskig känsla. 
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?