Inlägg från: elvin110813 |Visa alla inlägg
  • elvin110813

Roliga förlossningshistorier?

Min förlossning gick väldigt fort.
    Vaknade flera gånger under natten av att det kändes som att jag kissade på mig (har senare förstått att det var vattnet som gick...) och vid 04.30 började de oregelbundna värkarna. Fick regelbundna värkar vid 06.30 och vid 07.30 ringde sambon förlossningen. Kom in vid 08.15 och vid 09.00 fick jag börja med lustgasen. Jag var då öppen 7-8 cm... Vid 9.30 började jag känna att det tryckte på, vilket jag också försökte få min kära sambo att förstå. Tyckte nog att han borde ha fattat att han skulle trycka på larmknappen, men när han inte förstod detta så skrek jag åt honom: " Tryck på knappjäveln för i helvete!" och slängde mig sen upp i sängen (fast jag skrivit i mitt förlossningsbrev att jag inte ville föda liggande på rygg...). När jag sen fick börja krysta så var fortfarande lustgasen min bästa vän, jag släppte den inte för en sekund oavsett om jag andades in den eller inte. Sambon satt vid min sida och försökte äta en banan under tiden som jag krystade som en tok! Trodde jag skulle klämma sönder honom ordentligt, men jag fick inte ens hålla hans hand! Fick ett handtag att hålla i och det var ju inte alls lika bra... Flört Efter en kvart med krystvärkar var lilla Elvin äntligen ute. Jag var ju fortfarande lite lätt väck efter all lustgas, så det tog rätt lång tid innan jag förstod vad som hade hänt... Tungan ute

Nu är Elvin en månad gammal och jag skrattar fortfarande åt sambon som prompt skulle äta sin jävla banan när jag skulle krysta!

• elvin110813

Zirup: Haha, jag bara skrattade åt honom! Barnmorskan och undersköterskan som var med tyckte nog också att det var ganska komiskt! Flört Hans förklaring var att "Jag hann ju inte äta nåt innan vi åkte in!" Nä, inte jag heller, men jag klarade mig ganska bra ändå! Tungan ute

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?