Roliga förlossningshistorier?
När jag skulle föda min första son så var jag helt väck efteråt, precis efter han kommit ut. Jag låg och flämtade och sa allt jag tyckte behövde göras. Typ "pappa ska klippa navelsträngen" och allt sånt. Jag minns hur jag tänkte för mig själv; "Vilken TUR att jag finns här för att vägleda alla!" jo tjena....!
När min andra son skulle komma och det stod klart att ambulansen som skulle hämta oss inte tänkte åka utan vänta tills sonen var född i soffan så vet jag inte om jag gjorde så mycket skoj. Men nu i efterhand finner jag det komiskt att jag hade denna tankevurpa med mig själv;
"Det gör så ONT! Och jag kan inte få smärtlindring. Kan jag inte bas be dem (sjukvårdarna+make) att slå mig medvetslös så sköter kroppen resten själv! Nej, jag skippar nog det. Jag kommer inte på tillräckligt bra argument för att de skulle slå mig....."
Sen när sonen kommer överraskande i en krystvärk (kände inte huvudet förrän det ploppade ut), så föder jag honom i nästa värk och tittar ner. Min första tanke var; " Ja just det ja, de har ju hår!"
Sen kan jag tillägga att när vattnet går och krystvärkarna startar direkt med andra sonen så väcker jag maken och säger att
bebisen är på väg. "Javisst, jag ska bara gå och hämta skeden", svarar mannen. Vaket där:)