• Smukke

Roliga förlossningshistorier?

Peecock skrev 2011-05-24 10:55:09 följande:

många tycker min förlossning verkade rolig:

Klockan var 07:30 när jag vaknade morgonen 9/5 det kändes precis som vilken dags om helst. Jag gick upp och fixade min frulle, två mackor och en mugg hallonbladste. Tog inte lång tid innan jag märkte av lite mensvärk. Helt plötsligt så...
    en massa text :)

Jag började faktiskt få tårar av din berättelse :) Speciellt när Johan hämtades och du fick ut din flicka :)
  • Smukke
    Eleator skrev 2011-08-19 15:42:37 följande:
    Ledsen för OT, men jag ser inte det roliga i inläggen här. Jag ser bara en förlossningsvård som inte lyssnar på kvinnorna, som inte har resurser och som verkar ha en fix mall för hur en förlossning går till och därför inte tar kvinnor med snabba förlossningar på allvar. Detta gör mig deprimerad.
    Men .. vad ska dessa starka kvinnor göra åt det? Hjälper ju inte att gråta och vara deppig över det så då tar man den rätta vägen och ser humorn i det. Denna tråden hjälper mig mkt, och jag ska ha för första gången om en månad.

Synd du blir deppig, men finns säkert andra trådar du kan spåna i så du slipper den känslan. :)
  • Smukke

Med bf om 3 dagar med första knatten så lusläser jag härinne jämt :)
    Mina två favoriter (som jag MINNS) är den där mannen tar taxin utan sin fru och den där kvinnan river av fickan på den stackars läkaren! Skrattande 

Mer berättelser. ;) 

www.cappiblogg.blogg.se BF första barnet - 25/9-11 <3
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?