• Lantbon

Roliga förlossningshistorier?

När jag födde första barnet låg jag inne fem dygn med regelbundna värkar innan han ville komma ut i v 34+6. denna gång var jag orolig för när jag skulle åka in. Ville inte ligga så länge med värkar. En morgon i v 39+1 började värkarna med en min mellanrum direkt. Ringde fl som sa till mig att de var nog inte så starka eftersom jag kunde prata undertiden. Tog en alvedon, men värkarna blev allt intensivare snabbt. Ringde barnvakt o mannen sim båda var ca 45 min bort. Ringde fl igen o kunde knappt prata. Min 2 åring gick runt här hemma o helt plötsligt säger jag till bm på fl att "oj, han har bajsat nu också". Inte en chans att jag kunde resa mig från soffan o byta på honom Iaf så bestämmer bm att skicka en ambulans. När de kommer trycker det på ordentligt. De börjar dividera om vilket bb vi ska till. Jag skriker till dem att det hinner vi inte med. Hinner andas lustgas ca 3 min o utbrister helt plötsligt "går det på hemförsäkringen om soffan blir förstörd?" Dottern föddes på soffan 1,5tim efter första värk. Ambulanspersonalen hann vara här i tio min, mannen hann hem, barnvakten kom o bytte sonens bajsblöja och soffan klarade sig

• Lantbon

Evasha: efter att ha fött hemma denna gången, eftersom vi inte hann nåt annat (se tidigare inlägg), så fick jag höra från alla håll att när det går så fort är det nästan alltid komplikationsfritt. Önskar att jag vetat det när jag var ensam hemma med tvååring värkar
    Lycka till när det är dags!

• Lantbon

Har skrivit om min senaste förlossning tidigare, men kom på en sak från den första. Låg med värkar i fem dygn och hade inte sovit mer än 15 min i sträck på dessa dagar. När fl väl är igång och jag ska få lustgas tycker jag inte att den hjälper nåt. Det väser om maskinen och jag får ta i för kung o fosterland för att kunna andas in från masken. Yr blev jag men smärtorna är kvar. Efter ca 10 min kommer bm in och undrar varför usk inte satt på lustgasen, utan bara syret :-/

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?