Inlägg från: JuliMamma90 |Visa alla inlägg
  • JuliMamma90

Roliga förlossningshistorier?

Ska dela med mig av lite roliga saker ifrån min förlossning. 

När vi kom in var jag redan 7 cm öppen så ställde mig med en gåstol eftersom jag inte kunde ligga för det gjorde så ont i ryggen. Då känner jag att något åker ur mig, (och jag som inte hade några underkläder under den snygga rocken) och ur mig kommer slemproppen, med en splash ljud ner i golvet, och varken ja, pojkvännen eller mamma kunde sluta skratta åt det hela. Jag hade för ont för att kunna böja meg ner och torka upp det så det fick min pojkvän göra, han kommenterade det hela med att det såg ut som en fiskmåsskit :D 

Under värkarna flåsade jag på bra och pojkvännen stod och andades med mig, han var helt underbar. Men dock inte lika underbart och ha han flåsandes i ansiktet när han druckit kaffe och ätit en baguet med LÖK i. Jag hatar lök så honom fräste jag åt att sluta stå och flåsa mig i ansiktet. 

Lustgasen funkade dock aldrig för mig mer än att jag somnade, andades kanske lite fel ? Men så blev jag så förbannad för den inte funkade så den flög iväg. Samma pulsmätaren på fingret flög också iväg för jag var så trött på att ha ont.  

Efter några timmar på förlossningen tröttnat jag på allt och lägger mig helt platt på golvet och ber någon komma och skjuta mig i huvudet. Men ingen kom och på golvet fick jag då inte ligga heller. 

Ja när väl förlossningen var klar går min mamma ut och ringer min pappa och bror och berättar att allt är klart. då kläcker min bror den fina kommentaren "jaha det blev alltså något". Som om det bara var en stor fis jag tryckt på i 9 månader :D
    Och dagen efter märker mamma att hon har ett fint handavtryck på sin arm efter mig. Jag slet väl tag i det första ajg fick tag i under en värk och det lyckades bli hon.  

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?