Roliga förlossningshistorier?
Vilken rolig tråd. Jag skrattar så jag gråter.
När mitt första barn skulle födas så gick mitt vatten i vecka 34. Jag åker in till förlossningen och får stanna kvar där för att bli igångsatt. Dagen efter (måndag morgon) ringer jag till jobbet för att meddela att jag sjukskriver mig den dagen för att jag ligger på sjukhuset, men meddelar att jag kommer om någon dag. Min chef frågar lite förvirrat om jag inte kommer vara hemma från och med nu. Nej, nej jag ska ju inte föda nu är mitt svar, är ju bara i vecka 34. Tala om att förneka helt det som hände. Än idag driver dem på jobbet med mig pga detta.
Samma förlossning någon dag senare när jag fortfarande ligger där utan att det har satt igång naturligt. Eftersom jag känner att jag har långt kvar tills jag ska föda så är jag helt knäckt. Min BM kommer in och jag sitter mitt i natten och gråter förtvivlat i min säng. Snyftar fram att de kommer tvångshålla mig kvar där för alltid och när jag väl blir för gammal kommer dem bara skicka över mig till ålderdomshemmet. Och stor som en boll skulle jag vara resten av livet för någon förlossning skulle det inte bli. Hur jag tänkte vet jag inte, men jag trodde på fullaste allvar på detta. Hade till och med lite svårt att ta till mig mitt barn för att jag kunde inte riktigt få in att jag faktiskt fött. Tur att man kan skratta åt det idag.