Inlägg från: lenabolin |Visa alla inlägg
  • lenabolin

Roliga förlossningshistorier?

Ska snart föda barn nr 3

1:a förlossningen. Där fick jag epudural och jag och pappan satt o spela kort hela förlossningen. kände ingenting! Satt bara o tittade på verkmonitorn och konstaterade att jag hade värkar, men kände ingenting. =Drömförlossningen

2:a förlossningen. Jag hann aldrig få någon bedövning. Väntade in i det sista med att säga till om bedövning. tyckte inte att jag hade så ont, så när jag väl sa till var det för sent så narkosläkaren var i väg på ett akut fall. Då skrek jag" Vad kan vara värre än att föda barn - hallå, jag då jag har ju skiiit ont" Då sa barnmorskan att tyvärr du får klara dig utan för nu kommer bebisen - då fick jag plötsligt krystvärkar varpå barnet föddes 10 minuter senare.
    Den förlossningen spydde jag även när barnet passerade spinen - eller vad det nu heter. jag satt fast med någon dropp i armen, låg på sängen och var tvungen o spy, hoppade ner på fel sida sängen drog ner hela droppstativet, höll på o slita ut droppet och hann aldrig fram till toan innan jag spydde på golvet. av trycket från spyet gick vattnet och jag hörde splasch på hela golvet och gled över hela golvet (Det blev halt) fram till toaletten. Barnmorkan kom in i rummet och konsterade att vi behövde en städvagn... noshit!

Undra hur förlossning nr 3 kommer bli

• lenabolin

Nu har jag fött trean. Det tog nästan ett dygn innan hon kom ut och jag skickades hem 2 gånger innan jag skrev in mig själv på sjukhusets hotell. Mitt i natten ringer jag o frågar om de har några verktabletter jag kan få. Till svar frågar barnmorskan i andra ändan om jag inte ska komma dit i stället. Svarade surt, jaha så ni kan skicka hem mig igen eller. Efter ett tag gick jag i alla fall till förlossningen och då var jag öppen 4. efter nästan ett dygns värkarbete, kändes hopplöst. Så tog de hål på hinnorna och sen gick det fort. Efter 2 timmar i stående ställning och gubbens ojande över att han hade ont i händerna över massagen fräste jag till o sa att vi kunde byta om han hellre ville föda barnet. Efter 2 Tim kände skit nu är det dags. Personalen hade gått o fikat och jag hoppa upp på sängen och av med trosorna. Gubben tryckte på knappen och in rusa personalen. Barnmorskans kommentar blev "oj detta skulle ju du kunna fixa själv" hon kände var huvudet var och sa att det nog inte ca riktigt dags än, men jag sa att det va det visst det. Krysta och tryckte ner huvudet 1 dm. Och sen tre krystar till så va hon ute..

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?