Roliga förlossningshistorier?
När sonen föddes för snart 5 år sedan så hade jag gått över tiden 10 dagar och det var natten mot julafton, jag var urless på att gå över tiden och tyckte att varje dag varade i en evighet.
Jag var helt säker på att på julafton blir det iaf inte. Men, men...värkarna startade med dunder och brak och var enormt smärtsamma från 1a samt att de kom heeeeela tiden. Kunde inte ta mig ner till bilen själv så det fick bli ambulans. Väl inne på akutkmott. så sa ambulanskillarna bara "Stanna inte, hon måst upp till förl. med en gång!!!". Jag tyckte att de var väldigt överdriva, jag skulle ju inte föda förrän vid nästa högtid...tänkte att bebisen nog hade tagit fel och inte skulle komma förrän till påsk
Väl inne på förl. så tyckte jag att både bm och min man tjatade på mig att använda lustgasen, men jag gillade den inte. Så när mannen återigen sa till mig så snäste jag tillbaka "Ta den själv så, om den nu är så jävlar bra!!!" och tryckte upp den i mannens ansikte...tvingar honom att andas några tag och han blir helt snurrig...hihihi!
Hann inte få någon eda så min smärtlindring var obefintlig, och jag var helt slut eftersom värkarna hade kommit non-stop, då börjar bebisens hjärtjlud sjunka. Men jag vägrade lyssna på läkarna och bm för jag tyckte bara att de skällde och tjatade, lyssnade enbart på mannen. Så det som de ville ha sagt till mig fick de säga till mannen så fick han viska det till mig
Tillslut så var rummet fyllt med folk, vilket jag inte hade märkt, trodde att jag och mannen var själva. När jag öppnar ögonen, under en kort värkpaus, så vimlar det med människor! Och mitt mellan benen på mig står det två läkare med en varsinn tånghalva och en spruta. De säger att de måste klippa för att kunna lägga tång och hjälpa bebisen ut. Jag väser fram att de inte kommer i närheten av mig med de där sakerna, och klipp kan de glömma. Klippet är redan gjort sa de...eeeeee...jaha....fick jag fram.
När sonen väl var ute och de skulle sy mig så fick en student sy, han hade nog inte mvg i syslöjd, för när bm kom in så satt de där nere och diskuterade, om vi klipper de här stygnen, och lägger några här så kan du ta detta å detta och sy där i stället...
Då har jag börjat sniffa lite lustgas, för bedövningen tog inte där nere. Säger till dem " Det låter som om ni har en trevlig syjunta där nere!" Tittar sedan på mannen och säger "Bara så du vet så är det här ditt fel, och det blir inget mer sex för din del!!" Då svarar bm "jooodååå, det blir såååå fint det här!!"
Det skrattar mannen ofta åt!