Roliga förlossningshistorier?
Jag hade verkligen jättekul på min förlossning.
Vet inte om det är så kul nu i efterhand och för er att läsa det men skriver det i alla fall för att hålla liv i tråden. åtminstone =)
Jag hade jobbat på bra hemma och hade väldigt ont när jag kom in. Var då öppen 5 cm, BARA 5 cm tyckte jag och var skitförbannad för att det inte var mer. Skulle jag ha så jävla ont i flera timmar till? Fattade inte hur jag skulle klara av det...
Barnmorska lämnade oss (jag, sambo och mamma) och sa att jag kunde kalla på om jag ville ha någon bedövning eller om det var något. Man märkte att de tog det med ro - förstföderska, bara 5 cm osv. Det kommer ta lååång tid.
Efter en hemskt smärtsam timme ringde jag på dem och uskan säger att jag får vänta lite på BM. JAG VILL HA EPIDURAL NUUUU!!! gormar jag. Och vi väntar, väntar och väntar i vad som känns en evighet (det var en kvart) och jag skriker JAG SKA HA EDA ELLER SNITTA UT UNGEN NU!! Bm kommer och tycker att jag ska prova lite lustgas. Jag andas som en tok i masken och blir lagom go i huvudet och skönt avslappnad. Kände mig redan hög på smärtan så det förstärkte den känslan lite.
Efter 2 värkar säger jag "Nu ska jag på toa igen, jag måste bajsa"
Jag hade nämligen varit på toa flera gånger innan Bm kom dit och jag var övertygad om att jag skulle gå igen eftersom jag trodde att lustgasen hade gjort mig dålig i magen.
"Det där låter misstänkt" säger BM förvånat.
Jag säger "Jag måste gå nuuu, SERIÖST!"
Bm drar av mig byxorna och säger "OJ, nu kommer bebisen!"
I rummet var också en försiktig läkarstuderande och hon sa hela tiden
"Det är inget bajs som kommer, jag ser inget bajs"
när jag insisterade på att jag bajsade.
Hahaha..
Jag hade alltså öppnat helt mig och bebis hade sjunkit ned på bara 1 h ungefär.
Alla börjar springa omkring i rummet, ordnar med dropp och annat och till sluta fattar jag också att det är på G. "Jag krystar NU, på en gång!"
"Vänta lite, vi ska bara fixa i ordning först"
"NUUUU!"
När de väl säger åt mig att krysta tar de lustgasen ifrån mig för att nu ska jag ju ta i och inte hyperventilera i nån mask. Jag blir fruktansvärt besviken och arg och kräver att i alla fall få hålla i masken även fast det inte är någon gas i den. Jag som precis upptäckt det underbara!
Det slutar med att jag biter sönder hela masken medan jag krystar. Satan vad skönt det var att bita på något när det gör ont som fan och man kämpar med att krysta ut en unge.
Det bästa var dock när jag hade gått igenom 2-3 krystvärkar och min pojkvän säger överlyckligt
"Darling, I can see the head!"
"DONT. LOOK. DOWN. THERE!!!" ryter jag.
"Oh, I'm sorry.."
Stackarn, flyttar sig skrämt närmare mitt huvud och vågar knappt ha ögonen öppna överhuvudtaget.
Haha, ja och sen fick vi världens finaste flicka. Och förlossningen var verkligen fantastisk i all sin charm.
Är avis på alla er som har det framför er. Det är verkligen en upplevelse!