Roliga förlossningshistorier?
Min förlossning började kl 01 på natten när jag satt i soffan och kollade datorn så hörde jag ett kluck sprang till toan och där kom vattnet. Jag tog på mej en binda och gick å väckte sambon å sa att vattnet hade gått. Han flyger upp å in på toan å undersöker runt toa stolen som han hade monterat på kvällen (vi hade varit utan toa i ca 1mån under renovering. Vara höggravid och utan toa är inte någon hit) han kollar upp å säger att den inte alls läcker. Jag pekar neråt å då förstår han å blir alldeles stirrig och börjar städa och plocka med allt möjligt, å jag hade som vanligt inge batteri i min telefon så jag fick låna sambons telefon så jag kunna ringa förlossningen bara det att jag råkade ringa hans sponsor till bilen och tala om att vattnet hade gått mitt i natten.
när vi hade lyckats tagit oss in till förlossningen och jäntan va ute så sa bm när hon höll upp henne att det va en liten pojk. Det är de inte alls de sa jag å lyfte navelsträngen och det va minnsan en liten tjej :P
När sambon skulle klippa navelsträngen så höll fingrarna på å slinka med för hon satte dit handen.
När vi tagit oss upp på bb så kunna jag inte förstå varför dom byggt golvet så snett tog 2 dagar innan jag förstod att något va fel. Nån dag senare efter ett numer 2 besök på toa så hoppade alla nerver rätt och jag gick rakt igen