Roliga förlossningshistorier?
Har skrattat hjärtligt åt alla roliga historier i denna tråd! Underbart!
Födde första barnet i maj och det hände väl inte såvärst mycket roliga incidenter, men här kommer det jag minns. Använde enbart lustgas som smärtstillande. Var på förlossningen 4,5h och fick använda lustgas sista två timmarna. Min man har berättat att jag började prata danska för jag hade en dansk barnmorska
Efter att ha andats i lustgasen genom en värk sa jag till min man; Jag ska vara på denna festen nu, så vi ses när det är klart. Vet inte riktigt hur jag tänkte där...
Hade precis köpt Lady Gagas senaste cd, så jag sjöng glatt med högt och ljudligt. Måste ha hörts en bra bit ut ur rummet... Lite kul är dock att sonen är född till "Born this Way"
Sen minns jag att jag föreslog att jag ville binda ett snöre runt mannens pung, för mig att dra i, så han skulle få känna min smärta under värkarna (hade läst det i en tidning innan förlossningen att man gör så i någon afrikansk stam). Mannen tyckte det var en dålig ide
Och när jag skulle sys efteråt hade jag bett om massor av bedövning och det fick jag. Det gjorde inte ont alls, men när det kom en bm och frågade om jag ville ha lusgas också tackade jag ja