• Ekrlsn

Roliga förlossningshistorier?

Började känna av lustiga smärtor i magen runt 8 på morgonen. 
    Väckte karln och fixade barnvakt.
    Barnvakten fick order om att det skulle säkert bli framåt eftermiddag.
    Men njae, 11 kom barnvakten efter ett samtal från mig att det sätter igång på riktigt nu.
    Taxin kom 1120.
    Framme vid sjukhuset 1209
    40+6 i taxin gick vattnet, precis utanför förlossningen, kände hur huvudet passerade livmodertappen i hissen och det tog tre minuter i rummet innan hon var helt ute. under dom tre minuterna hann jag med tre andetag i lustgasen och 4 personer som drog av mig kläderna :D Sprack knappt något och krystade inte en enda gång. 
    1218 e hon född.
    Andra barnet men tekniskt sätt 3 förlossningen.
  • Ekrlsn
    MammaMia88 skrev 2011-12-05 13:29:17 följande:
    hur lyckas man föda fram en baby utan att krysta? :-S Själv var jag tvungen att krysta i nästan 10 timmar för att få ut skitungen
    hehe jag tror att det var för att jag satt upp i taxin på väg in. så ca 30-40 mins stenhårt koncentration med andningen under värkarna gjorde susen för att öppna sig rejält och sen när vattnet gick så följde ju nästan ungen med ut :P
  • Ekrlsn
    MammaMia88 skrev 2011-12-08 16:40:58 följande:
    En del har tur

Min förlossning tog nästan 23 timmar, varav 15 timmar gick jag runt eller satt på en jäkla pilatesboll :-/  Behöver jag säga att jag inte vill ha fler barn?  
    mitt första barn tog 24h och 40 min från första värk

Mysgosmys skrev 2011-12-08 16:45:45 följande:
    Va? 3 förlossningen? Tänkte på om du tatt ett KS men då borde det varit 3 barnet men andra förlossningen eller.. ja, nu är jag förvirrad :P
    en sen abort mellan ungarna
  • Ekrlsn
    IsadorasMamma skrev 2012-05-29 15:45:50 följande:
    Ja roligt & roligt.

Vi tyckte det var roligt iaf.

För två veckor sedan fick min kompis barn.

Jag skulle vara med på förlossningen så hon kom hrm till mig kl 4 på morgonen när hon

hade haft 3 värkar med 10 min emellan.

Hon fick två värkar till på en timme, som inte gjorde ont.

Vi skulle vila från 5 till 6.

10 över 6 gick hon hem till sig för att klä på & lämna de andra barnen på dagis.

6.26 pratade vi tele och jag skulle komma bort när jag hade morgonfirat min dotter som fyllde år

så vi kunde stå ut med de dryga timmarna ihop tills det var dags att åka in.

Fortf bara ett par värkar till.

6.44 kom jag hem till henne.

6.45 kom Molly ut i sängen. 35 minuter efter att hon gått hem ifrån mitt.

Det gick finfint :)
    Haha grattis :D Har du funderat på att bli barnmorska än ;)
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?