• Silee

Roliga förlossningshistorier?

svischan skrev 2011-09-21 21:57:59 följande:
    Jag verkar ha en tendens att bli makemisshandlare under förlossningarna...

Första gången högg jag tag i ett av hans fingrar och tryckte så hårt jag bara kunde under en elak värk. Mellan tummen och pekfingret alltså, bokstavligt talat... 

Var så nöjd med att jag kunde plåga honom också. Frågade efteråt hur ont det hade gjort, och det hade det inte=) Han hade inte ens märkt det=)

Nu i vintras var det dags för barn nr 2.
    Även den här gången siktade jag av någon anledning in mig på ett finger, men vis av erfarenhet så tog jag till naglarna. Snacka om att jag log där inne i lustgasmasken när han faktiskt skrek till och drog undan handen.
    BM sa att "lite får man tåla", så han gav mig tveksamt tillgång till hans händer igen=) Fast den här gången började det faktiskt att blöda, så han fick fråga efter plåster när sonen var ute=) 
    hahahhaah nej vad kul! sitter och skrattar jätte högt nu.
    Jag klämde min killes hand så hårt att han ryckte ifrån sig den när dem tog ett blodprov, vi får se hur det går på förlossningen,,, hahahhaa
  • Silee

Johanninen: Wow, vilken upplevelse och förlossning, haha! Söt sambo du har!

I väntan på mini BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • Silee

hahahah "mera mera, sluta inte!", gud vad pinsamt! hahaha

jag har också för mig att jag kommer kunna hålla mig lugn och inte gå helt loco, men vi får se, 84 dagar kvar Skrattande

I väntan på mini BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • Silee
    mia1986 skrev 2011-11-12 07:35:07 följande:
    Vill höra fler historier!
    I väntan på mini-ENGLAND BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • Silee

Lady32: Hahahha, vad kul!
    Jag gick in i vecka 36 idag, och min pojkvän påminner lite om din sambo. Jag har ingen aning om hur han ska klara av att vara med mig under förlossningen. Det känns som om det är jag som kommer ligga där och stötta honom, istället för tvärtom Skrattande

Silee.blogg.se BF 010212 i England
  • Silee
    Lady32 skrev 2011-12-28 22:18:50 följande:
    Grattis till v.36 - snart dags! Är själv i v.25 med bebbe nr 3 och lite småskraj, men det hör inte hit.
    Jag var också ganska tveksam till hur det hela skulle gå, eftersom min sambo är rätt "lättpåverkad" av stress och sådant, men jag måste ge honom en eloge för hans insats: han fanns vid min sida från start till "mål", baddade min panna med en våt handduk, servade mig med vatten, hjälpte mig till toaletten, höll min hand när jag hade ont osv. Han klagade aldrig, däremot fick jag säga till honom att gå ut och ta en liten paus då och då, när han såg alltför medtagen ut..för det skulle han aldrig erkänna själv, att han var trött.. Jag tror säkert att din kille kommer att "step up" när det väl blir dags. Men vi är nog ganska hårda mot dem, stackarna..det är nog inte alls så lätt att stå sidan om och inte kunna hjälpa oss särskilt mycket, trots allt. Jobbigt läge för dem också, det där.
    Tack, och grattis till dig med !

Vad gullig han är som stod vid din sida trots att det var jobbigt och tog lång tid.
    Min pojkvän är också väldigt lättpåverkad och får panik bara av att se mig ha ont ibland, och blir alldeles kallsvettig. Ska bli så intressant att se hur förlossningen går Skrattande
    Silee.blogg.se BF 010212 i England
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?