Roliga förlossningshistorier?
Mera!! Har BF om 9 dagar med andra barnet. Första förlossningen var bara långdragen och förfärlig så jag hoppas att nästa blir nåt jag kan dela med mig av här :)
Mera!! Har BF om 9 dagar med andra barnet. Första förlossningen var bara långdragen och förfärlig så jag hoppas att nästa blir nåt jag kan dela med mig av här :)
Blir så avundsjuk på er mammor som "bara" klarat er på lustgasen och hur roligt ni haft med den...Själv klarade jag inte av den o har använt mig av epiduralen båda mina förlossningar.
Födde mitt andra barn för snart 6 veckor sen.
Minns att jag skällde på både barnmorskan och undersköterskan, haha. Jag som aldrig höjer tonen till "främlingar" i vanliga fall.
Under krystvärkarna blev jag så trött att jag nästan krävde att de skulle använda sugklocka, var på de fnissade och sa "Var ska vi fästa den? I en av hans hårlockar?"
Jag gnällde att jag inte orkade mer, som man brukar o bad sambon gå ut o starta bilen för nu skulle vi hem.
Både bm o usk:an var väldigt peppande o sa att han minsann skulle vara ute på nästa krystning, vilket såklart inte skedde o jag skrek att de var ena riktiga lögnhalsar, haha.
Uskan frågade om jag ville kolla därnere med spegel
-HÄR SKA INTE HÄMTAS NÅN JÄVLA SPEGEL!!
Efter nån minut skrek jag åt uskan att hjälpa till genom att trycka på magen. Hon kollar på min bm o frågar om det är okej o hinner knappt få svar förrän jag drar mig till hennes hand o trycker på magen medans jag återigen skäller på henne att hon inte tar i....Några sekunder senare föds vår lilla son o i samma veva skäms jag så oerhört över mitt beteende att jag ber om ursäkt om o om igen tills de går av sina arbetspass den dagen :)