Inlägg från: livetimagen |Visa alla inlägg
  • livetimagen

När jag fick epiduralen så fick jag andas hur mycket lustgas jag ville.. Jag hade ingen usk som stod framför mig så jag passade på å sög i mig non stop under hela epidural proceduren.. Jag sög så länge att det började ringa i öronen och ljudet från salen försvann, jag såg saker i syne och jag kände mig helt drogad.. Sen kom ngn och tog bort den från mig..
    Denna upplevelsen fick man ju aldrig under den vanliga andningen i lustgasen på förlossningen.. Hur som helst..
    Efter förlossningen så skulle jag sys på operation.. Efter tre doser epiduralbedövning kom läkarna fram till att epiduralen inte tog där den behövdes.. (Jag blev bedövad från magen och uppåt istället för neråt. ) så lösningen blev att jag fick andas lustgas genom operationen. Jag sög hela tiden och tyckte tydligen inte att den var lika bra som på förlossningen.. Efter operationen berättade nämligen narkossköterskan för mig att jag tyckte lustgasen inte gav något, att den var dålig och att jag minsann skulle köpa en bättre sådan på blocket för där kan man få tag på mycket bättre lustgas maskiner!

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?