Inlägg från: BiLLYshaw |Visa alla inlägg
  • BiLLYshaw

Roliga förlossningshistorier?

Hej!
    Den 3:e mars föddes min son (första barnet).
    Han kom fem veckor förtidig, ringde till förlossningen men de sa bara åt mig att stanna hemma, trots vatten avgång o täta värkar. Så jag storstädade lägenheten i tvättade 5 maskiner tvätt. Då ringer dom från förlossningen i säger att jag måste in för att det va så tidigt. (jag blir lite irriterad för det va fem veckor förtidigt 5 timmar tidigare med). Så vi åker in, 10 min till förlossningen. När jag kommer in tvingar jag dom att se hur öppen jag är, o då va jag 8 cm öppen.
    Så 20 min senare var han född.
    Tog bara 30 min efter dom ringde så nu undrar jag om jag kommer hinna in andra gången :). Är gravid nu med men bor 6 min från närmsta bb :)

• BiLLYshaw

Hej, för tre veckor sedan gick jag igenom min andra förlossning! Den blev otroligt snabb och ganska rolig :).

04.30 vaknar jag av att lite av vattnet hade gått, så jag ringer min mormor för att få tag på barnvakt till min 15 månaders kille här hemma.

05.00 kommer hon hem till oss, jag hade inte fått några värkar en, men vi har långt till BB och första förlossningen gick så snabbt att jag inte fick någon bedövning (20 min på förlossningen innan min son föddes). Så klockan fem åkte vi för jag skulle ha bedövning den här gången!

Jag hade kanske sex värkar på den 6,5 mil långa vägen till Förlossningen, men när jag går ut ur bilen känner jag huvudet och vid entrén på Halmstads sjukhus klär jag av mig mina byxor bäddar med min tröja på golvet för att föda barn vid entren. Men tillslut lyckas min sambo övertala mig att "gå" till förlossningen, men jag kan inte gå utan springer till hissarna för jag är så arg på min sambo som inte låter mig ligga där och föda barn själv.

Klockan 06.00 är vi på förlossningsrummet. Barnmorskan säger åt mig att krysta, men jag säger att jag inte vågar, att jag sagt att jag aldrig mer ska föda barn utan bedövning. Så för andra gången får jag höra att det är för sent för att få bedövning.

06.03 och två krystningar senare är vår fina son född, 50 cm lång och 3880g tung.
    En turbulent men underbar morgon :).

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?