• pysen13

Roliga förlossningshistorier?

När jag födde mitt första barn så tog det närmare två dygn och jag var därför orolig att min andra förlossning skulle bli långdragen.
    Så när jag var inne på fl för koll och började få värkar trodde jag att det skulle ta tid. 10 min efter första värken, (de var ruggit intensiva), så frågade jag bm om de inte kunde koppla in lustgasen bara utifalla att och visst det gjorde hon.

Den användes sedan oavbrutet och jag ville 15 min senare kissa men vägrade släppa gasen, förklarade tydligt för bm att jag går av på mitten om jag inte får andas lustgas nu.

Hon skulle hämta ett bäcken och när hon kom in igen så gick vattnet, hon ville då undersöka mig igen (25 min tidigare var jag öppen 2) de baxade uppmig på sängen och när hon skulle ta av mina trosor så är bebis huvud halvt ute, hon ber mig då titta på henne, släppa gasen och andas igenom värken, jag blundar och låtsas att jag inte hör, hon upprepar sig tydligt varpå jag skriker/ryter Men herregud människa jag vill inte se dig!!! lilleman kom på andra krystvärken.Hjärta

När de sedan skulle sy så används gasen flitigt igen. Bm ber sköterskan om en rak en (suturnål) men jag som var aningen hög utbrister: men så hårig är jag väl ändå inte. trodde hon bad om en raken-rakhyvelFörvånad   

Oj det blev långt... 

• pysen13

Ja att det kan gå snabbare med 2:an skriver jag under på. Första hade jag regelbundna värkar i 2dygn och krystade i 4, 5 timme innan de med tång och tyngd fick ut barnet. Med 2:an Så skulle jag sättas igång men svarade ej på galet som jag fick vid 8. Så kl 15.15 var jag förfarande inte öppen mer än 2 15.55 så fick jag ONT och 16.15 va han ute... 20 min av onda värkar . När jag skulle sys efter första så sög jag lustgas. Bm säger då till usk, kan jag få en rak en? Det enda jag kunde tänka då var " är jag så hårig att de inte ser att sy?" Hon menade såklart en rak nål

• pysen13

Hann få lustgas med tvåan och när Bm kommer in efter att mitt vatten gåt mitt i en krystverk när jag fortfarande står upp så ska de lägga mig på sängen för att sätta skalpelektrod då det är väldigt intensivt. När jag ligger ner och hon ska få av mig mina byxor och trosor så är huvudet halvvägs ute. Hon ber mig då släppa lustgasen och titta på henne varpå jag enl. min man skall ha blundat och rytit : "Jag vill inte se dig människa". Gillade lustgasen kan man säga. Var övertygad om att utan den skulle jag dö av smärta.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?