Inlägg från: purple box |Visa alla inlägg
  • purple box

Roliga förlossningshistorier?

Minns inte mycket av min första förlossning, mitt allra klaraste minne är när jag börjar krysta. Ville INTE ge dem lustgasmasken igen, min man fick slänga iväg den. Krystar på och så säger bm "Snart kommer det en värk då du inte får krysta så var beredd!" Värken därefter var dottern ute och jag låg spänd kvar och tänkte "Jaha, när får jag inte krysta? Jag vill ju inte ens krysta nu så det var väl lätt att låta bli, vad knasig hon är". Drömmer  Sedan när de lägger upp dottern på mig tittar jag och säger "Men du ser ju ut som en liten alien! Fast du är söt i alla fall. " Enligt min man tittade alla i rummet väldigt förvånat på mig då.

Under min andra förlossning hade jag svårt att hitta rätt krystteknik så bm sa åt mig att göra som när jag bajsar. "Men jag bajsar ALDRIG" var tydligen mitt svar. Andra gången sa jag åt henne att jag inte behövde bajsa nu (den kommer jag ihåg), hon tittade lite småleende på mig och svarade "nej, men du ska föda nu". Fast jag behövde lite extra hjälp så en usk och läkaren fick komma in så att jag kunde få "sparka ifrån" på dem när jag tog i. Frågade flera gången om inte ungen skulle komma ut snart men fick till svar att fortsätta sparka på läkaren. Skrattande

• purple box
    EQ85 skrev 2012-10-28 13:51:37 följande:
    det där med sparka, jag tryckte så mkt med benen när jag krystade så båda personalen åkte av sängen haha.
    aldrig känt mig så stark, hmm lustgasens påverkan tro ?  
    Haha, de jag sparkade på hade i alla fall vett nog att stå på golvet.
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?