• Qliana

Under tredje förlossningen suger jag lustgas och upplever värkarna hanterbara då jag även har en måttligt fungerande EDA. Jag ligger på sidan och har fått in tekniken riktigt bra. Resultatet är att jag slapp tecnomusiken utan fick smärtlindring med hjälp av en härlig salongsberusning. Mina två systrar var med och jag tror att det var de som skötte räkningen på när jag skulle börja andas i masken och sa till när toppen började gå ner. Min man stod vid sängen bakom mig, då jag låg på sidan för att försöka få EDA att fungera mer jämnt.
    Vid varje värk fnissar min man högt och "elakt". Jag vänder mig om blixtsnabbt och då står han där neutralt och berömmer mig uppskattande. Så fort jag vänder tillbaka huvudet så fortsätter han fnissa.
    Allt var givetvis bara i mitt huvud - men det ser roligt ut på förlossningsvideon. Då och då skrattar jag själv hejdlöst åt situationen när värken släppte.

• Qliana

Herregud! Var det så? Vilket år?
    Min mormor berättade att 1954 så tog de röntgenbilder när de ville veta något om bebisen. Det var så hon fick reda på att hon väntade tvillingar - i 8:e månaden.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?