JustMe00 skrev 2013-07-31 22:09:26 följande:
Pappan va inte med på kk då han har stor blodskräck o svimmar vid minsta syn av det så min bästa vän lekte dola och pappa skulle ringas in när det började närma sig så han kunde stå beredd utanför dörren.
Ok. Hur en person underhåller en hel personal styrka på kk..
Det börjar med ett bad där värkarna tilltar så pass att jag får lite panik o bara vill upp ur karet NU, i paniken letar jag efter ngt att ta tag i som kan hjälpa mig upp (kompisen ligger på golvet bredvid karet o slappar) vad jag får tag i är larmsnöret som sitter i taket. Givetvis är inte detta snöre gjort för 90 kg kvinna så snöret o delar av taket får jag i huvudet, blir smått paff o halkar ner i badkaret igen varpå väninnan får sig en rejäl dusch! In kommer bm efter buller o bång o synen hon får se har många gånger fått mig att skratta...
Lustgasen gav ju absolut sina garv den med o kan nästan längta lite efter den denna runda. Den bjöd på den klassiska "rör du min mask så dör du" när bm sa till min väninna att ta den ifrån mig då krystvärkarna började. Väninnan skrattade lite ironiskt o sa till bm att det fick hon själv göra. Dom lyckades inte!
Jag lät som vad jag själv föreställde mig va en gammal lastbilschaufför och i min värld just då ligger tydligen alla dom på tutan för det gjorde jag "TUT TUT TUT TUT" skrek jag mellan värkarna..!
Plötsligt gick det undan och jag gick från 3 cm till fullt öppen på ca 20 min så när jag skrek till vännen "nu kommer han" fick alla lite panik o dom skulle försöka stoppa det. Vad jag fått berättat i efterhand (va helt väck just då" va att när vännen ryckte upp dörren o skulle ha tag i bm slog hon med vår dörr till dörren till rummet med badkaret där 2 bm stod på stege o försökte knyta fast larmsnöret (dom höll på att trilla o snöret lossnade ännu en gång o drog med sig mer av taket)
Min bm satt o åt o kom springandes med mackan i handen.
Rummet fylldes av folk o den bm som tvunget skulle sätta sin kind mot min va den som satt o svarade i tlf för hennes headseat trycktes mot mitt öga så jag trodde jag skulle bli blind för livet, det ville jag så klart inte så i yran skrek jag högt "nej jag vill inte bli blind jag vill se mitt barn"!!
Dom andra hade fullt upp med att spruta in motgift mot pethidinen o försöka sakta upp med bricanyl. Mitt i detta börjar jag sparka efter bm o skriker TA UT DIN HAND UR MIG!!!!!!! Bm som stod i andra sidan av rummet tittade konstigt men fick sen brått fram för de va ju lill killen som kom flygande..
Detta va inte ett dugg komiskt i stunden (tyckte jag) men såhär i efterhand kan jag tycka att de va rätt kul. Bm sa att de va den lugnaste natt som snabbt ändrade till den mest hektiska natt.
Haha haha haha haha haha men haha! Jag försöker lägga barn här men de går ju inte när man skrattar så sängen hoppar
sonen är en sympatisk kille så han skrattar lika mycke han