Inlägg från: isolande |Visa alla inlägg
  • isolande

Roliga förlossningshistorier?

MIn förlossning var helt förjävlig, men jag kom ihåg lite roliga incidenter ändå:

Andades lustgas och fick för mig att jag var på Mount Everest med syrgastuber. Sa till min sambo att:-" kom ihåg att jag ska berätta om det här sen", typ 1000 ggr  

En av BM (hade sammanlagt 5st...) ryckte lustgasen ifrån mig och sa "seså, andas lugnt och fint nu" varpå jag vrålar DU! JAG HAR ANDATS LUGNT OCH FINT I FYRA DYGN NU!!!!!! varpå hon svarar "ja, jo, jag vet att du haft det jobbigt".

Läkaren som la epiduralen såg EXAKT ut som han i Greys Anatomy med brunt och fluffigt hår, kommer inte ihåg vad han heter... min sambo tyckte oxå det så det var ingen lustgashallis Skrattande

När bebisen var ute tyckte jag det luktade lite och sa på en gång - Jaha, så jag sket ner mig oxå?   

Efter förlossningen vägrade moderkakan släppa så jag rullades in på operation. Hade okejat att studenter skulle få vara med i förlossningsbrevet så runt mig som ligger i gynställning står 15 lagom fräsha killar och tjejjer i 25-årsåldern. Brydde mig inte ett skvatt, somnade och njöt av den härliga medicinen jag fått som gjorde mig heeeelt woooozy.

Trots dödsångest efteråt så kan jag idag se tillbaka på det hela med lite humor, så tänk på det ni som ska föda Solig          

• isolande

Hahaha! Min förlösande BM sa oxå: GUD så mycket hår! Vill du känna?! Jag svarade bara NÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

• isolande
    VeraVera skrev 2011-12-28 16:21:58 följande:
    Min man sa schh schh till mig under krystvärkarna för han tyckte jag var högljudd, gissa om han fick sig en omgång!

Hahahaha, ja, det är ju lätt att hålla inne liksom Flört
  • isolande
    Micalela skrev 2012-09-20 10:49:53 följande:
    Efter en heldel lustgas var jag övertygad om att jag satt i en rymdfärja!
    Satt och drog i mig för fulla muggar när jag tillslut tar bort den blåser jag ut "rök" och sa till sambon:
    "Gissa vem som är på rymdäventyr!?" Sen viskade/väste jag " Det är JAG!"

Hahaha, jag var på Mount Everest med syrgastuber jag *Shooooo pschhh, Schooooo  pschhhh* Jag tyckte känslan var helt fantastisk och tjatade på min man att "kom ihåg att jag ska berätta det här för dig sen när det är över, kom ihåg att påminna mig om att jag ska berätta nåt sen" och så fortsatte jag min tur på berget *hihihi*
  • isolande
    Knabbo skrev 2012-11-19 22:08:13 följande:
    En sak som jag sa, eller rättare sagt skrek, till ambulanskillen under senaste förlossningen skrattar vi fortfarande åt här hemma.
    När dom väl fått upp mig på båren och skulle börja rulla ut så fick dom så snällt höra att dom fick faktiskt lov o stanna båren för jag hade fått krystvärkar. Sambon och dom två ambulanssköterskorna såg ut som frågetecken, så jag vrålade till den manliga sköterskan: "Han kommer NU!!! DU FÅR FAN TA O KLIPPA AV MIG TROSORNA!!"
    Hehe stackarn såg helt livrädd ut Det visade sig att han var ny som ambulanssköterska och jag var första kvinnan han varit med om att förlösa haha!! Stackarn, jag var inte så trevlig innan sonen kom. Sen var jag världen ängel och skrattade och var hur lugn som helst.. Hehe skadad för livet? :P
    Hahahaha, jag DÖR vad kul! Stackars ambulanskillen, snacka om att härdas från början.... Tur du va snäll sen Flört
  • isolande
    Helena Elisabeth skrev 2012-11-20 10:01:44 följande:
    Haha.. jag jobbar också på SJ och när mitt andra barn föddes sade BM det här gick ju som på räls och jag kontrade med: "Det är väl klart, jag jobbar ju på SJ!!" :)

Nu när trean kom så sade BM hela tiden "Det är går ju fortare än tåget", "Det rullar på som tåget" osv.... Och min sambo som just precis blivit anställd som lokförare hos SJ viskar i mitt öra "Har du berättat att vi jobbar på SJ eller?" och kollar på mig konstigt... Jag bara skrattade....haha... Varför skulle jag det?! Inte det första man tänker på när man ska till och föda barn.... "Hej jag heter Helena, jag och min sambo jobbar på SJ! Då vet ni det...."  
    Hahahaha, mina kollegor måste tro jag är knäpp, skrattar så jag gråter vid datorn!!!
  • isolande
    Ronja 551 skrev 2013-01-30 21:49:52 följande:
    Hade nyss en förlossning. En bra en som gick fort men slutade med snitt för bäckenet var för trångt. Något min man skrattade gott åt (som jag inte tyckte var kul alls utan fullt allvarligt...) var att jag med lustgasen om näsan sagt

"nu gäller det att hålla sig lite i halvfyllan hela tiden för värkarna är så jävliga att ja blir galen annars. Ett bra riktmärke är att man ska känna sig som Bärgarn i Cars!"

Sen på operation hade jag en narkossköterska som jag kallade för vin-tanten. Hon var fantastisk, vin-tanten! Hon hade en spruta med vitt någonting i som hon gav mig lite av då och då när jag blev orolig. Vad det var vet jag inte men henne älskade jag och det meddelade jag ofta.

När barnet var ute hade jag ropat "kom då älskling!!"varpå min man kom närmare för att kramas "nej! Inte du! Den andra älsklingen!!!" alltså bebis. Han blev lite chockad stackarn
    hahaha, ny älskling ute fatturvälleh Flört
  • isolande

He he, här är också en som visade väl dolda sidor för sin partner under förlossningen: VAFAN TRYCK PÅ KNAPPJÄVELN!! Sambon: Men jag tryckte precis, de kommer! Jag: MEN TRYYYYCK! JAG BEHÖVER HJÄLP!!! Till en av barnmorskorna fräste jag när hon bad mig andas lugnt och fint att: Du! Jag har andats lugnt och fint i fyra dygn nu, hit med lustgasen för i helvette!

• isolande
    Foxy Mama skrev 2013-11-27 22:20:20 följande:
    Hej!
    Jag fick barn den 15/10 2013 och vill dela med mig av mig förlossning till er som ska föda. :D 

Här har ni länken till min berättelse: foxymama.se/2013/november/min-forlossning.htm...

Bli inte skrämd alla har olika typer av förlossningar och detta är min story. 

xoxo

Foxy mama

www.foxymama.se
    Underbar film! Sitter här med tårarna rinnande efter att ha sett underbara Diamond.... Tänk vad kul att ni har det dokumenterat, bra jobbat {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?