Inlägg från: pralinen86 |Visa alla inlägg
  • pralinen86

Roliga förlossningshistorier?

Helena Elisabeth skrev 2012-10-19 10:43:58 följande:
    Det känns som att min tredje förlossning riskerar att bli en "spännande" upplevelse :)
    Har idag två dagar kvar till BF och igår fick min sambo antibiotika för att han haft långvarig hosta.
    (Efter 4 besök hos VC så fick han antibiotika) Troligtvis är det Mycoplasma.

Ringde till förlossningen igår för att kolla hur de såg på detta och de svarade att om det startar innan tisdag så får han inte följa med till förlossningen...!! Jag förstår dem helt och hållet, de vill ju att han ska hinna äta antibiotika några dagar. Hoppas bara att bebis väljer att stanna inne i magen fram till iaf tisdag. Har gått över 7 dgr med de två första så hoppas jag följer mönstret.... Tänk om jag måste åka in ensam?? Närmsta släkting bor 8 mil bort, mamma har sagt att hon kan följa med, men hon vill inte köra dessa 8 mil så fort det blivit mörkt... Och vet inte vilken annan jag kan tänka mig att ha med? Vi är inflyttade till den stan vi bor i idag och har de flesta i vår bekantskapskrets boende några mil härifrån och det är ju inte bara att ringa dem heller mitt i natten...

Ja ja, bara hoppas att man går över, eller att det startar dagtid så mamma kan komma. Fast det bästa är ju om min sambo kan vara med såklart. Han blev givetvis nedstämd över beskedet.
    Kan inte din mamma bo hos er de närmsta dagarna då?
    Hoppas det löser sig iaf! =)
  • pralinen86
    Helena Elisabeth skrev 2012-10-22 09:35:46 följande:
    Tack alla för era tips som jag fått. Även i min inbox. Bebisen är fortfarande kvar i magen och hoppas att den stannar en dag till :)
    Mamma har dock sagt att hon självklart kör på natten om det sätter igång innan, hon har varit på sin vakt hela helgen då jag haft mycket förvärkar. Var mer att jag inte ville be henne om att köra när det är mörkt då jag vet hr rädd hon är, speciellt nu när det börjar bli nedåt nollgradigt vissa nätter.

Men nu känner vi oss mycket lugnare. Glad 
    Skönt att det verkar ordna sig!

Men nu tar jag mig friheten att bryta diskussionen där, vore synd att sabba denna fantastiskt roliga tråd med annat prat.
    Heja fler roliga förlossningar!!! Tungan ute
  • pralinen86

Nu måste det väl ha skett lite roliga förlossningar sedan det skrevs sist? ;)

• pralinen86

Här är förlossningen i antågande.
    Sitter just nu hemma i soffan med värkar. Min sportintresserade sambo sitter bredvid med ett stoppur och klockar mellantiderna för värkarna.

• pralinen86

Min lilla dotter föddes i söndags. Värkarbetet gick snabbt och min sambo hjälpte mig hålla koll på CTG-apparaten för att förvarna mig om när jag skulle börja ta lustgasen. Det funkade alldeles utmärkt fram till första krystvärken. Då spände jag mig så mycket att resåret på mätaren smällde upp och den sattes aldrig tillbaka igen. Jag märkte inget av detta. Jag låg på sida och tyckte jag hade full koll på CTG-mätaren och den visade att jag inte hade någon värk, ändå gjorde det ont som bara den! Jag tjatade på min sambo att han var tvungen att säga till när värkarna kom (jag var medveten om att jag var lite lullig av lustgasen och trodde det var därför jag inte såg på mätaren när värkarna kom). Min sambo sa flera gånger att han inte kunde se det längre, men jag fattade inte varför, han kunde väl bara ställa sig så han såg mätaren!? Tur att han hade tålamod iaf! =)

• pralinen86

En till sak som min sambo påminde mig om var att jag ville att han skulle badda min panna med en våt handduk.
    Jag sa vart han skulle badda "Badda i pannan, badda i pannan, badda, padda, padda!!" Min sambo skrattade till och sa "Padda?" lite frågande vilket resulterade i att han fick en iskall arg blick från mig.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?