Roliga förlossningshistorier?
Har idag två dagar kvar till BF och igår fick min sambo antibiotika för att han haft långvarig hosta.
(Efter 4 besök hos VC så fick han antibiotika) Troligtvis är det Mycoplasma.
Ringde till förlossningen igår för att kolla hur de såg på detta och de svarade att om det startar innan tisdag så får han inte följa med till förlossningen...!! Jag förstår dem helt och hållet, de vill ju att han ska hinna äta antibiotika några dagar. Hoppas bara att bebis väljer att stanna inne i magen fram till iaf tisdag. Har gått över 7 dgr med de två första så hoppas jag följer mönstret.... Tänk om jag måste åka in ensam?? Närmsta släkting bor 8 mil bort, mamma har sagt att hon kan följa med, men hon vill inte köra dessa 8 mil så fort det blivit mörkt... Och vet inte vilken annan jag kan tänka mig att ha med? Vi är inflyttade till den stan vi bor i idag och har de flesta i vår bekantskapskrets boende några mil härifrån och det är ju inte bara att ringa dem heller mitt i natten...
Ja ja, bara hoppas att man går över, eller att det startar dagtid så mamma kan komma. Fast det bästa är ju om min sambo kan vara med såklart. Han blev givetvis nedstämd över beskedet.
Hoppas det löser sig iaf! =)