Inlägg från: Ronja 551 |Visa alla inlägg
  • Ronja 551

Roliga förlossningshistorier?

Haha så jävla bra ja måste ju berätta. Min första förlossnin var i sig inge kul. 53 timmar o akutsnitt.

MEN under tiden med lustgasen, någon kvart efter att jag fått den, blev jag läskigt övertygad om att jag var pilot. Och flygvärdinna också för den delen. Jag hörde ju tydligt i masken (varför i helsike fick jag för mig att stoppa örat i den?!) att planet stod vid gaten och snart skulle lyfta. Tvingade alla bm och sambo att sitta ner och knäppa fast säkerhetsbältet. Sedan visade jag nödutgångar och informerade om vädret på destinationen... Minns att bm försökte prata med mig och göra "förlossningsrelaterade saker" men jag bara pratade i mun på hon att hon skulle sitta ner och uppmärksamma demonstrationen av livvästen....

Höll på länge och tutade om den där flygningen vi var på... Minns det som riktigt kul. Jag var totalt inne i min "uppgift" som pilot och flygvärdinna

• Ronja 551
    Madeleiiiine skrev 2012-10-24 14:30:48 följande:
    Haha men herregud, gör lustgasen en sååå konstig? :D

Tro det är från person till person. En del mår ju dåligt. Jag madde totalt prima. Pratade länge om att man borde ha lustgas iställe för alkohol på fester
  • Ronja 551
    Caaarroo skrev 2012-10-24 19:40:42 följande:
    Juste kom på en grej från förlossningen som jag tyckte var ganska kul!

Eller förlossningen i bilen påväg in! Jag hade sagt till alla vänner och bekanta att det är bra om man sitter i baksätet för man vill ju kunna röra på sig under värkarna! (fick tips från en tjejkompis som hade trängt sig in i fram när hon var påväg in) vi har en ganska liten bil och vi hade monterat babyskyddet i bak bakom passagerar sätet så det var rätt trångt i fram! Det tar ungefär 20-25 minuter till bb från oss! Men självklart så åkte ju vi in mitt i rusningstrafiken 08:15 mot Danderyd, jag hade helt glömt det där med att sitta i baksätet så jag trängde mig in i fram, när vi åkte förbi kista så började jag svettas som en gris och skrek varje går det kom en värk för att jag inte kunde röra mig, är 183 cm lång och lite överviktig samt att jag hade en kanonkula till mage, nåväl jag skriker till sambon att han får fan köra bussfilen vilket han gärna gör, jag har dragit ner rutan och sitter med huvudet utanför fönstret på motorvägen den 29:e november haha rätt kallt kanske! (inte för mig) så säger sambon, skulle ju vara jäkligt kul om vi blev stoppade av polisen och skrattade lite åt sig själv, om blickar kunde döda så hade han varit död, men vad händer? Jo snuten står vid järva krog dom vinkar till oss, jag har huvudet utanför fönstret och skriker, OM NI SKA SKRIVA BÖTER SÅ SES VI PÅ BB STOCKHOLM FÖR JAG SKA FÖDA BARN NU! Alla skrattade vi körde vidare och det kom inga snutar till bb!

Haha jag hade glömt bort det för jag fick sånna minnesluckor av smärtan, men jag och sambon pratade om det för några veckor sen och det var ju rätt kul HAHA

Så jävla bra!!! Bäst hittills! Kan inte du skaffa fler barn?!
  • Ronja 551

glömde ju berätta... efter mycket övertygande o trugande fick jag sambon att prova lustgasen. den ville han såklart inte släppa sen när han väl provat. han flina så han inte kunde öppna ögonen och upprepade hela tiden "det är helt tomt här, en tom remsa här, heeelt tomt precis hääär" och pekade sig på pannan samtidigt som spottet flög :D

• Ronja 551

Såna historier tycker jag är spännande, skrämmande och intressanta som fan! Nu har jag väldigt 'gamla' föräldrar så tyvärr är alla mor o farföräldrar borta sedan länge. Har aldrig fått höra deras historier! Kan du inte starta en egen tråd? Typ mor o farföräldrars förlossnings och graviditetsberättelser? Vore så spännande läsning!!

Krompirusa skrev 2013-01-27 00:52:47 följande:
    Mamma föddes 1961... Mormor hade aldrig varit hos läkaren på hela 9 månader.. Hon har även förlöst kvinnor i grannskapet, klippt o knutit navelsträng, ut me moderkaka osv.. Hon visste på ett ungefär när mamma skulle komma, något med när du först känner bebisen röra på sig i magen.. Jag är beräknad 12 maj men mormor säger annant får se om de stämmer :)

• Ronja 551

Hade nyss en förlossning. En bra en som gick fort men slutade med snitt för bäckenet var för trångt. Något min man skrattade gott åt (som jag inte tyckte var kul alls utan fullt allvarligt...) var att jag med lustgasen om näsan sagt

"nu gäller det att hålla sig lite i halvfyllan hela tiden för värkarna är så jävliga att ja blir galen annars. Ett bra riktmärke är att man ska känna sig som Bärgarn i Cars!"

Sen på operation hade jag en narkossköterska som jag kallade för vin-tanten. Hon var fantastisk, vin-tanten! Hon hade en spruta med vitt någonting i som hon gav mig lite av då och då när jag blev orolig. Vad det var vet jag inte men henne älskade jag och det meddelade jag ofta.

När barnet var ute hade jag ropat "kom då älskling!!"varpå min man kom närmare för att kramas "nej! Inte du! Den andra älsklingen!!!" alltså bebis. Han blev lite chockad stackarn

• Ronja 551
    JustMe00 skrev 2013-07-31 22:09:26 följande:
    Pappan va inte med på kk då han har stor blodskräck o svimmar vid minsta syn av det så min bästa vän lekte dola och pappa skulle ringas in när det började närma sig så han kunde stå beredd utanför dörren.

Ok. Hur en person underhåller en hel personal styrka på kk..

Det börjar med ett bad där värkarna tilltar så pass att jag får lite panik o bara vill upp ur karet NU, i paniken letar jag efter ngt att ta tag i som kan hjälpa mig upp (kompisen ligger på golvet bredvid karet o slappar) vad jag får tag i är larmsnöret som sitter i taket. Givetvis är inte detta snöre gjort för 90 kg kvinna så snöret o delar av taket får jag i huvudet, blir smått paff o halkar ner i badkaret igen varpå väninnan får sig en rejäl dusch! In kommer bm efter buller o bång o synen hon får se har många gånger fått mig att skratta...

Lustgasen gav ju absolut sina garv den med o kan nästan längta lite efter den denna runda. Den bjöd på den klassiska "rör du min mask så dör du" när bm sa till min väninna att ta den ifrån mig då krystvärkarna började. Väninnan skrattade lite ironiskt o sa till bm att det fick hon själv göra. Dom lyckades inte!

Jag lät som vad jag själv föreställde mig va en gammal lastbilschaufför och i min värld just då ligger tydligen alla dom på tutan för det gjorde jag "TUT TUT TUT TUT" skrek jag mellan värkarna..!

Plötsligt gick det undan och jag gick från 3 cm till fullt öppen på ca 20 min så när jag skrek till vännen "nu kommer han" fick alla lite panik o dom skulle försöka stoppa det. Vad jag fått berättat i efterhand (va helt väck just då" va att när vännen ryckte upp dörren o skulle ha tag i bm slog hon med vår dörr till dörren till rummet med badkaret där 2 bm stod på stege o försökte knyta fast larmsnöret (dom höll på att trilla o snöret lossnade ännu en gång o drog med sig mer av taket)

Min bm satt o åt o kom springandes med mackan i handen.

Rummet fylldes av folk o den bm som tvunget skulle sätta sin kind mot min va den som satt o svarade i tlf för hennes headseat trycktes mot mitt öga så jag trodde jag skulle bli blind för livet, det ville jag så klart inte så i yran skrek jag högt "nej jag vill inte bli blind jag vill se mitt barn"!!

Dom andra hade fullt upp med att spruta in motgift mot pethidinen o försöka sakta upp med bricanyl. Mitt i detta börjar jag sparka efter bm o skriker TA UT DIN HAND UR MIG!!!!!!! Bm som stod i andra sidan av rummet tittade konstigt men fick sen brått fram för de va ju lill killen som kom flygande..

Detta va inte ett dugg komiskt i stunden (tyckte jag) men såhär i efterhand kan jag tycka att de va rätt kul. Bm sa att de va den lugnaste natt som snabbt ändrade till den mest hektiska natt.

Haha haha haha haha haha men haha! Jag försöker lägga barn här men de går ju inte när man skrattar så sängen hoppar sonen är en sympatisk kille så han skrattar lika mycke han
    sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?