Inlägg från: Krompirusa |Visa alla inlägg
  • Krompirusa

Roliga förlossningshistorier?

Min mormor berättade hur de gick för henne.. Värkarna hade kommit tidigt på dagen, men hon hade bestämt sig för att vänta på morfar så han kunde ta bonusbarnen.. När han kommer hem så har hon städat, lagat mat o fixat lite.. Istället för att åka in direkt så skulle hon duscha.. Runt 20.00 åker hon in, på den tiden så hade man inte eget rum utan de var många som födde samtidigt i samma rum.. Sköterskorna sa till henne att gå fram o tillbaka vid sängkanten, i samma ögonblick kommer läkaren o säger varför ligger du inte ner, du ska inte vara uppe o gå.. Hon lägger sig i sängen, när han gått ut så ställer hon sig upp o börjar gå vid sängen igen... De låg en till kvinna i rummet o födde (skrek o gapade) så sköterskorna hade glömt bort att mormor var där... Dörren öppnar sig o mormor flyger ner i sängen (var rädd att få skäll av läkaren) drar filten över sig men missar nedre delen så hon ligger med filt över huvudet men benen o muffen i luften.. Läkaren skriker på sköterskorna vaaa fan gör ni? Barnet är ju påväg ut.. Då hade huvudet varit halvägs ut.. Dom springer till mormor o hon krystar en gång till o mamma kom ut, sköterskan säger de blev en flicka o mormor skriker FY DE SER UT SOM EN GRODA!!! Ingen lustgas eller annan bedövnig på den tiden..

• Krompirusa

Mamma föddes 1961... Mormor hade aldrig varit hos läkaren på hela 9 månader.. Hon har även förlöst kvinnor i grannskapet, klippt o knutit navelsträng, ut me moderkaka osv.. Hon visste på ett ungefär när mamma skulle komma, något med när du först känner bebisen röra på sig i magen.. Jag är beräknad 12 maj men mormor säger annant får se om de stämmer :)

• Krompirusa

År 61, hon sa att vi har de väldigt bra nu me smärtlindring osv.. För på den tiden gick man ej till bm o ultraljud.. Hon visste på ett ungefär när mamma skulle titta ut, något med när man känner bebisen första gången.. Jag ska ha nu 12 maj men mormor har gett mig ett annat datum får se om de stämmer..

• Krompirusa

Ronja, jag beklagar för dina mor o farföräldrar...
    De skulle jag nog inte orka jg är hos mormor dagligen och hör allt från a till ö... Skulle nog kunna skriva en bok om jag satte igång, väldigt pratglad mormor...

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?