Roliga förlossningshistorier?
MIn förlossning var helt förjävlig, men jag kom ihåg lite roliga incidenter ändå:
Andades lustgas och fick för mig att jag var på Mount Everest med syrgastuber. Sa till min sambo att:-" kom ihåg att jag ska berätta om det här sen", typ 1000 ggr
En av BM (hade sammanlagt 5st...) ryckte lustgasen ifrån mig och sa "seså, andas lugnt och fint nu" varpå jag vrålar DU! JAG HAR ANDATS LUGNT OCH FINT I FYRA DYGN NU!!!!!! varpå hon svarar "ja, jo, jag vet att du haft det jobbigt".
Läkaren som la epiduralen såg EXAKT ut som han i Greys Anatomy med brunt och fluffigt hår, kommer inte ihåg vad han heter... min sambo tyckte oxå det så det var ingen lustgashallis
När bebisen var ute tyckte jag det luktade lite och sa på en gång - Jaha, så jag sket ner mig oxå?
Efter förlossningen vägrade moderkakan släppa så jag rullades in på operation. Hade okejat att studenter skulle få vara med i förlossningsbrevet så runt mig som ligger i gynställning står 15 lagom fräsha killar och tjejjer i 25-årsåldern. Brydde mig inte ett skvatt, somnade och njöt av den härliga medicinen jag fått som gjorde mig heeeelt woooozy.
Trots dödsångest efteråt så kan jag idag se tillbaka på det hela med lite humor, så tänk på det ni som ska föda