Roliga förlossningshistorier?
Jag hade egentligen en jättejobbig förlossning som tog 28 timmar och med värkstimulerande dropp hela tiden. Jag minns att jag hela tiden tjatade om att de skulle ge mig en paus för värkarna kom så tätt men de fick jag såklart inte. Jag fick ite heller ligga i sängen som jag ville utan fick halvtimmes program då jag skulle stå i gåstolen, sitta på pilates bollen mm. Jätte orättvist tyckte jag. Jag ville krysta i flera timmar men var tvungen att hålla tillbaka då det var en kant kvar på livmoderhalsen. Ville bli undersökt av dåvarande barnmorskan men då ville hon att jag skulle äta en mandarin som utbyte. Så hon matade mig med en mandarinklyfta åt gången mellan varje värk tills den var slut. Då gjorde hon en undersökning och sen fick jag äntligen krysta. Under krytarbetet var jag så trött att jag i prncip somnade mellan värkarna. Min sambo stod brevid och käkade pringles. Efter 50 min krystarbete så får jag äntligen upp honom på bröstet och det första min sambo gör är att räkna alla fingrar och tår och berättar för barnmorskorna att han hade alla =)