Inlägg från: MammaMia88 |Visa alla inlägg
  • MammaMia88

Roliga förlossningshistorier?

melwin11 skrev 2011-08-19 13:39:30 följande:
    denna tråd är underbar, satt med kusinen å läste skratta så jag grät å vattnet gick detta var i måndags i tisdags kom vårt mirakel
    Då vet man vad man ska läsa när man själv börjar närma sig då

Grattis till bebisen!  
  • MammaMia88
    Morcheeba skrev 2011-09-28 11:05:08 följande:
    Min man har problem med sin rygg och måste ibland ta väldigt starka smärtstillande. När han tar dessa får han flera biverkningar bl a att han inte kan sova. Dagen innan förlossningen var han tvungen att ta dessa och var således vaken hela natten. På morgonen känner jag att värkarna satt igång och säger detta till maken som varit vaken hela natten. Han får panik och ringer till vår kompis som ska vara hundvakt och säger att han måste komma NU. Tio minuteer senare kliver en trött och svettig (han hade sprungit eftersom min make sagt att det var bråttom) kompis in genom dörren och jag undrar vad sjutton han gör där. När det visar sig att maken ringt dit honom i panik tittar jag bara på honom och säger "älskling, det kommer ta TIMMAR innan vi ska in till förlossningen! Hans sköna svar är "hur ska jag veta det, jag har aldrig gjort det här förut!!" I nästan sex timmar är vi hemma. Min make och hans kompis spelar tv-spel (på mitt initiativ eftersom jag tyckte synd om kompisen som hade sprungit hem till oss klockan sju en söndagsmorgon...) medan jag klockar värkarna. Till sist åker vi alla fall in. Min make är under hela förlossningen helt väck. Han är så trött så att han knappt vet vad han heter, stressad, stirrig och allmänt koko av hela situationen. Hn försöker vid ett tillfälle sno min lustgas mitt under en värk vilket slutar i att jag måttar in en näve mot hans kulor. Han gjorde inte om det. När EDA skulle läggas så var jag nästan panikslagen. Jag ogillar nålar och dessutom stack de fel flertalet gånger. När det var klart kommer min man och säger "alltså, det var jättejobbigt att veta att det var dig de stack, men det var samtidigt SÅ COOLT!! NÅLEN VAR SÅ HÄÄÄÄR LÅNG!!! Jag försökte måtta in ett till slag men denna gången var han förberedd. När det nästan var dags för krystning bad jag maken att sätta sig bredvid mig. Trött som han var satte han sig, tog min hand, lutade sig bakåt och SOMNADE i stolen. Jag sparkar till honom och försöker få honom att inse att hålla handen inte är samma sam som att vara aktiv och prata med mig. Det gick in efter ett tag. Det slutade i alla fall bra. Min knasige make till trots. Efteråt när hans mediciner och sömnbrist gått ur kroppen så skämdes han lite över sitt uppförande, men vi kan skratta åt det i dag ;)
    Och vi andra också! Hahaha, jösses, bra timing bebisen hade som valde att komma just då!
  • MammaMia88

Hm, fick min lilla flicka för 8 dagar sedan. Tyvärr var det inget direkt roligt med min förlossning. Det enda jag kan tänka mig är att varje gång jag fick en värk (jag gick runt med sån där gå-grej som man lutar sig mot) så gick lite av vattnet och såg ut som jag lämnade snigelspår efter mig där jag gick

• MammaMia88
    Ekrlsn skrev 2011-12-03 07:59:15 följande:
    Började känna av lustiga smärtor i magen runt 8 på morgonen. 
    Väckte karln och fixade barnvakt.
    Barnvakten fick order om att det skulle säkert bli framåt eftermiddag.
    Men njae, 11 kom barnvakten efter ett samtal från mig att det sätter igång på riktigt nu.
    Taxin kom 1120.
    Framme vid sjukhuset 1209
    40+6 i taxin gick vattnet, precis utanför förlossningen, kände hur huvudet passerade livmodertappen i hissen och det tog tre minuter i rummet innan hon var helt ute. under dom tre minuterna hann jag med tre andetag i lustgasen och 4 personer som drog av mig kläderna :D Sprack knappt något och krystade inte en enda gång. 
    1218 e hon född.
    Andra barnet men tekniskt sätt 3 förlossningen.
    hur lyckas man föda fram en baby utan att krysta? :-S Själv var jag tvungen att krysta i nästan 10 timmar för att få ut skitungen
  • MammaMia88
    Ekrlsn skrev 2011-12-07 20:05:45 följande:
    hehe jag tror att det var för att jag satt upp i taxin på väg in. så ca 30-40 mins stenhårt koncentration med andningen under värkarna gjorde susen för att öppna sig rejält och sen när vattnet gick så följde ju nästan ungen med ut :P
    En del har tur

Min förlossning tog nästan 23 timmar, varav 15 timmar gick jag runt eller satt på en jäkla pilatesboll :-/  Behöver jag säga att jag inte vill ha fler barn?  
  • MammaMia88

Nåja, min förlossning tog tid och var inte sådär jättekul...

Nåja, trycket neråt var nåt så enormt och jag hade krystkänslor i säkert 15 timmar...sambon satt och småskrattade åt mig för vid varje värk så lät jag som en väldigt högljudd, brölande älgtjur. Såhär i efterhand asgarvar jag också åt det, det måste ha låtit ända ut till parkeringsplatsen!

• MammaMia88
    Lillis80 skrev 2012-09-20 07:29:53 följande:
    Jag hade visserligen ett planerat snitt som dock blev lite kaotiskt. Förlorade över 2 L blod och sjönk väldigt mycket i blodtryck. Jag var hyffsat omtöcknad när vi började rulla ut från op-salen men hade i alla fall lyckats fråga min sambo "Är hon lik dig eller grannen?". Det blev det tydligen skratt på. Minns inget av detta själv, eller var jag fick det ifrån, men det är min typ av humor :)
    Hahaha, åh gud....haha!
    EQ85 skrev 2012-09-20 07:15:56 följande:
    Mammamia

Välkommen i älgtjursklubben. Min sambo skrattar fortfarande åt mina långa en-toniga ljud. Barnmorskan skrattade också en del
    Tackar Jag undrar vad det kommer bli för djurljud under nästa förlossning *fniss*
  • MammaMia88
    MissMA skrev 2012-09-22 17:27:35 följande:
    Ja, det får vi hoppas !
    Sambon kommer få sina fiskar varma tror jag iallafall ;)

Japp, ska komma med en historia haha =) 
    Usch ja, jag pratade nog inte ens med min sambo under hela tiden. Jo, en gång när jag fick en riktigt hemsk värk...."L, nu kommer du F*N hit och HÅLLER OM MIGGGG!!!!", haha, när han väl kom fram så blev det bara en snabbkram :-P Vi låg på förlossningen länge, och jag märkte inte ens när han gick ut för att ringa min mamma o syskon :-S
  • MammaMia88

Vet inte om min "historia" är vidare kul men berättar ändå.

Jag låg i badet under sista delen av värkarbetet, och mitt i alltihopa så kom krystvärkarna igång med råge varpå jag skrek rätt ut. Sambon frågade om han skulle trycka på larmknappen, vilket jag helst ville! Larmet var kopplat i ett snöre uppe vid taket, så man måste dra lite i snöret för att larmet ska gå....iallafall, gubben drar i snöret så att snöret lossnar, varpå han utbrister lite spakt "oj, jag hade visst sönder larmet"...lät mest som en rädd femåring

Kanske ska tilläggas att min gubbe är rätt macho, så jag började garva mitt i krystvärkarna  

Pja, eftersom min förlossning bara varade i en timme så hände väl inte så mycket mer än så tyvärr :-/ 

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?