Roliga förlossningshistorier?
Grattis till bebisen!
Hm, fick min lilla flicka för 8 dagar sedan. Tyvärr var det inget direkt roligt med min förlossning. Det enda jag kan tänka mig är att varje gång jag fick en värk (jag gick runt med sån där gå-grej som man lutar sig mot) så gick lite av vattnet och såg ut som jag lämnade snigelspår efter mig där jag gick
Nåja, min förlossning tog tid och var inte sådär jättekul...
Nåja, trycket neråt var nåt så enormt och jag hade krystkänslor i säkert 15 timmar...sambon satt och småskrattade åt mig för vid varje värk så lät jag som en väldigt högljudd, brölande älgtjur. Såhär i efterhand asgarvar jag också åt det, det måste ha låtit ända ut till parkeringsplatsen!
Vet inte om min "historia" är vidare kul men berättar ändå.
Jag låg i badet under sista delen av värkarbetet, och mitt i alltihopa så kom krystvärkarna igång med råge varpå jag skrek rätt ut. Sambon frågade om han skulle trycka på larmknappen, vilket jag helst ville! Larmet var kopplat i ett snöre uppe vid taket, så man måste dra lite i snöret för att larmet ska gå....iallafall, gubben drar i snöret så att snöret lossnar, varpå han utbrister lite spakt "oj, jag hade visst sönder larmet"...lät mest som en rädd femåring
Kanske ska tilläggas att min gubbe är rätt macho, så jag började garva mitt i krystvärkarna
Pja, eftersom min förlossning bara varade i en timme så hände väl inte så mycket mer än så tyvärr :-/