Inlägg från: MikuAndSaraLi |Visa alla inlägg
  • MikuAndSaraLi

Roliga förlossningshistorier?

Min mamma berättade för mig att dagen hon fick mig (första barnet) så gick hon först ut och skrapade snön från bilen (med värkar) och sen städade hon och plockade undan.

Skickade iväg pappa till jobbet.

Efter några timmar, ringde hon honom och sa att nu fick han komma hem för hon skulle föda idag.

Väl på förlossningen började krystvärkarna.

Hon har sagt att det gjorde så ont att hon tog tag i pappa och sa att "Nej, nu fan räcker det! Jag vill hem till min mamma! Nu!"

En idiot till barnmorska tyckte det var en superbra idé att Lägga sig PÅ mammas mage för att trycka ut bebisen -.-'

Mamma vrålade åt henne att "Vad FAAN håller du på med?!" Och barnmorskan for ut med huvudet före.

Några timmar senare kom jag, strax över 4000 gram, med gulsot, tjockt svart hår och sneda ögon.

Folket hemma trodde jag var adopterad xD

Ska nog fråga min mormor om hennes förlossningar - hon har ju fått sju barn så Något tokigt måste ju hänt :)

• MikuAndSaraLi
    iser skrev 2013-03-16 22:28:02 följande:
    Vid förlossningen av mitt andra barn så var min tvilling och sambo med. Mitt vatten gick som i filmer och jag var tvungen att åka på kontroll direkt eftersom min förlossning räknades som högrisk. Värkarna började snabbt och var intensiva och jag fick ligga i observationsrummet med CTG och hade apont i 40 minuter.

Min tvillingsyster och sambo hade nått skumt för sig och syster hittade en smärtmätare, nån slags sticka och frågade mig ömsom sambon hur vi mätte smärtan. Jag var superkoncentrerad på att möta värkar och inte på humör.

Sen gick jag runt och hade ont när vi tillslut fick förlossningsrum (1h senare var sonen född). Min sambo höll god min när jag hängde på honom i korridoren och min syster skrattade rått.

Tillslut vågade han fråga efter alvedon. Men det tog emot. Sköterskan menade att alvedon inte skulle hjälpa mot förlossningsvärkarna. Men min sambo sa "Men det är ju JAG som har ont!" Stackarn hade nackspärr men ville inte berätta för mig.

Schysst syster du verkar ha -.- (läs; OBEHAGLIG)
  • MikuAndSaraLi

Åh, nu kom jag ihåg något mer från min förlossning.

Man får ju dra på sig sånadär suuuuupersexiga skjortor ^^'

Minns att jag låg mitt i krystandet och tittade på min blodiga skjorta och säger då att "Men fan vad ofräscht! Tvättar ni inte kläderna här, eller?! Fy vad äckligt!"

Sen försökte jag få av mig skjortan för jag var ÖVERTYGAD om att det var Någon Annans blod på min skjorta xD

• MikuAndSaraLi

En bekant till mig berättade att när hon föddes, en julaftons kväll/natt så hade hennes föräldrar varit på fest (antagligen julbord) och pappan var väl lite på lyset.

När dom kom hem, gick vattnet efter en stunds magont.

Mannen kunde inte köra så frun fick göra det.

Väl vid sjukhuset, stannade hon vid entrén och släppte av mannen.

Han rusar in och ropar "Min fru ska föda barn!"

När personalen då frågar vart hon är, svarar han förvånat.

"Hon kommer snart, hon skulle bara fickparkera först."

Kul, tyckte jag :)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?