Roliga förlossningshistorier?
Mitt första barn tog fem timmar att krysta ut. Så nu när tvåan var påväg var jag taggad att ta i och få det gjort så snabbt som möjligt. Krystvärkarna kom plötsligt och just då låg jag långt ned i sängen, så min man och bm får i princip lyfta mig, tung som en flodhäst, längst upp i sängen. När jag ska krysta första gången brölar jag och kommer på att kraft då försvinner ut genom munnen så jag håller för mun och näsa på mig själv genom värken. Måste sett helt galet ut, som om jag skulle hoppa i en bassäng. Efter andra krystvärken fick jag andas mig igenom nästa medan huvudet skulle stå i öppningen och tänja. Då sticker jag in mitt ansikte vid halsen på min man men råkar dra honom lite för nära så min mun och näsa täpps till. Får lite panik en sekund när jag inte får luft. Mellan nästa och sista värken har huvudet kommit ut men kroppen är kvar att krysta ut. Då tar jag lite powerrade för att få en extra kick. Men jag glömmer att sluta trycka på flaskan när jag tar bort den från munnen och lyckas spruta upp powerrade i näsan och ge mig själv en kallsup. Sen kommer han äntligen ut efter fyra kaotiska krystvärkar på fem minuter. Vi avslutar det hela med att lampan i rummet är trasig så jag blir sydd med ljuset av en ficklampa som usk får stå och hålla i.