• iser

Roliga förlossningshistorier?

Vid förlossningen av mitt andra barn så var min tvilling och sambo med. Mitt vatten gick som i filmer och jag var tvungen att åka på kontroll direkt eftersom min förlossning räknades som högrisk. Värkarna började snabbt och var intensiva och jag fick ligga i observationsrummet med CTG och hade apont i 40 minuter.

Min tvillingsyster och sambo hade nått skumt för sig och syster hittade en smärtmätare, nån slags sticka och frågade mig ömsom sambon hur vi mätte smärtan. Jag var superkoncentrerad på att möta värkar och inte på humör.

Sen gick jag runt och hade ont när vi tillslut fick förlossningsrum (1h senare var sonen född). Min sambo höll god min när jag hängde på honom i korridoren och min syster skrattade rått.

Tillslut vågade han fråga efter alvedon. Men det tog emot. Sköterskan menade att alvedon inte skulle hjälpa mot förlossningsvärkarna. Men min sambo sa "Men det är ju JAG som har ont!" Stackarn hade nackspärr men ville inte berätta för mig.

• iser
    MikuAndSaraLi skrev 2013-03-17 08:55:32 följande:

Schysst syster du verkar ha -.- (läs; OBEHAGLIG)
    ha ha, nej då. Hon drev med min sambo och hon var ett fantastiskt stöd under förlossningen Världens bästa.
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?