Roliga förlossningshistorier?
Själva min förlossning var väl inte så kul. Men efteråt låg vi på neonatal för vår son var så tagen efter en tuff förlossning och behövde sondmatas. Dock var jag ju så bestämd att jag skulle amma så för att mjölken skulle rinna till var jag tvungen att använda amningspump. Den var inställd på 15min program. Vilket ju betyder 30min för bägge brösten, drygt tänkte jag! Orkar väl inte sitta här i en halvtimme. Så jag satte en på vare tutte å körde igång. Mannen som satt å sondade sonen skrattade gott å tyckte jag liknade en mjölkande ko!
Just när jag sitter där i sängen å "mjölkas" knackar det på dörren å in kommer en läkare å två sköterskor för att göra ronden. Vilken syn! Hrm försöker att koncentrera mej på vad de har att säga men ganska svårt med bröstpumpen på brösten naken överkropp. I nästa stund knackar det på dörren igen å in kommer vaktmästaren för han ska fixa avloppet i vårt handfat. Då ville jag bara sjunka under jorden. Vilken bild han måste fått! Läkaren insåg det pinsamma å bad honom återkomma! Tack!!
Antar att han fick något att berätta om på fikarasten sen!