Inlägg från: Hanniken |Visa alla inlägg
  • Hanniken

Roliga förlossningshistorier?

Har nu plöjt igenom heeela tråden =)) Underbart mera mera! Jag väntar nu mitt andra barn och är nu i v. 18 så jag har lång tid kvar! 

Med sonen för 3½ år sedan blev jag igångsatt på BF datumet av medicinska själ, det tog lååång tid (45 tim från start) och jag minns inte så mkt av det faktiskt. fick ingen smärtlindring förutom lustgas också pga medcinska själ därför gick jag in mycket i mig själv.
    Lustgasen hjälpte mig inte nämnvärt men jobbade stenhårt med den för att fokusera på nåt. 
    När det var som tuffast under värkarbetet föreslog BM att jag skulle sätta mig på pilatesbollen i duschen och duscha magen med varmt vatten. Visst, men jag tänkte INTE lämna ifrån mig lustgasten som mer eller mindre var fastnitat i ansiktet på mig. Efter lite om och men så trollar de fram en extra lång slang och jag får ta med mig min nya kroppsdel in i det direkt anslutande badrummet.  Det var lite meckigt att hitta en bra ställning på bollen och min sambo satte sig på en pall bakom mig för att stödja mig så jag inte skulle trilla. Jag fick in en skönt gung på bollen och stödde mig samtidigt med ena handen mot väggen. Här får jag ett klart litet ögonblick och tittar mig omkring för första gången på några timmar, ser på BM för första gången och säger hej, och vi presenterar oss. Märker att min sambo sitter fullt påklädd och skäller ut honom för att han inte har klätt av sig utan sitter och blir blöt. BM tar över hans position på pallen, jag gungar vidare, han kommer tillbaka i bara kallingar och tar över. Sitter så säkert två timmar när BM tycker att det minsann får räcka, Hell no! Jag flyttar mig INTE från duschen! Vattnet stängs av och det blir genast kallt och otrevligt, min sambo reser sig och börjar slita i mig varpå jag jag frågar vad fan han håller på med. -Jag hjälper dig upp och hålla balansen så att du inte trillar.
    -Ge faan i att slita i mig, jag klarar mig själv! Han backar undan och jag sitter och gungar lite till som jag gjort hela tiden, varpå sambon frågar om jag har koll på läget själv och om jag haft det hela tiden.
    - Men självklart!!! Stackarn har suttit i en låst position i två timmar och trott att han hjälpte mig att hålla mig uppe, han hade typ kramp i hela kroppen. 
    När det väl var dags att krysta så ville BM att jag skulle ställa mig på knä och luta mig mot huvuddelen av sängen som var uppfälld. Det kändes direkt som jag skulle skita på mig och jag säger detta, BM försäkrar mig att det är ingen fara. Krystar och känner att BM torkar mig i baken. - Vafaan jag skiter på mig!!! Bm svara igen att det är ingen fara men jag vägrar krysta igen förrän hon tagit bort det. Vid de kommande krystningarna vrålar jag TA BORT DET, TA BORT SKITEN DÅÅÅÅ!!!! Bm torkar och torkar....
    Efter mkt om och men och med hjälp av sugklocka så kommer sonen ut. Jag spricker en del och måste sys.
    Då säger min kära BM som så
    - Ja nu vrider vi upp lustgasen lite mer så att du inte får så ont!
    Tror ni jag blir galen när jag förstår att jag genomlidit ett mindre helvete o så fanns det mer lustgas att få!?!? 
     Efteråt var min hand helt svullen och öm efter det hårda grepp jag haft om masken plus att jag jag svullen och blå om näsan efter masken....Skrikandes

• Hanniken

För drygt två månader sen tittade en dundeklump ut  <3
    Det hände egentligen inget häpnadsväckande men ett par lite roliga grejer minns man ju.
    Det var en  igångsättning kring BF datumet och vi förväntade oss en långdragen historia precis som det vara med storebror, 45 timmar. 
    Vi bor typ granne med sjukhuset så vi packade lätt, det var tänkt att pappa skulle kuta hem o hämta lite käk o så medan jag förväntades ligga o glo i taket.
    Jag fick ett rum direkt och efter att särken åkte på så togs det blodprover osv o medan BM ändå va igång så dök hon ner för att ta en koll på läget. Jag hade öppnat mig 4 cm under natten utan att känna av det. Efter som BM var av den karaktären att hon gjorde saker medan hon "ändå var igång" så tog hon hinnorna direkt och sa till min sambo att han skulle minsann inte springa nånstans och hämta mat, nu skulle vi föda barn.
    Vi tittade som frågetecken på varandra, hallå, det här skulle ju ta tid!!!
    Men nej det drog igång ganska direkt. Bm frågade om jag ville ha eda i stort sett innan jag hunnit få några verkar och jag tycke det va lite tidigt, jag hade ju liksom inte ont än. "Vill du ha ont så visst kan vi vänta, men vänta inte för länge, snart går  sjukhusets bästa narkosläkare hem och ska du ha eda så är det han som ska sätta den!" en bestämd bm må jag säga, älskade henne!
    När hon hade tjatat sig till en eda så var jag fortfarande osäker på om jag ville ha den, visst gjorde det ont men jag kunde nog överleva, till saken hör att jag är vansinnigt nålrädd och lustgasen och jag kom rätt bra överens.
    När väl narkosläkaren anländer har jag gjort en djupdykning i lustgasen för nu vad det inte skönt att föda barn längre, så jag var duktigt hög. Jag tittar upp och ser Flanders från Simpsons!!! Jag lovar att det va han, men det kunde jag ju inte säga högt! Han skojade lite om att han tagit med sig sin slöaste nål och tur var väl att jag var för hög för att kommentera det!
    När det är dags att sätta nåleländet börjar må dåligt av lustgasen och tar bort masken och bara ligger och andas, det funkar bra och jag kramar skiten ur masken för att koncentrera mig på nåt. Då börjar bm och sambon slita och rycka i masken. NEHE ingen ska ta min mask, jag höll för kung och fosterland, hörde hur de kommenterade hur stark jag va i händerna, och höll ännu hårdare. Det visade sig senare att de inte tänkt stjäla den utan hjälpa mig att sätta den på plats igen...de kunde ju inte veta att jag inte ville ha den då. 
    Edan var något överskattad tyckte jag, det gjorde fortfarande skitont. (första barnet tog jag bara lustgas)
    När det är dags att krysta ut ungen tänker eller skriker de flesta normala kvinnor ALDRIG MER! Själv låg jag lustgashög och tänkte att nästa gång får det minsann bli kejsarsnitt! 
    Ut kom lillebror 4500g och 53 cm =) 

• Hanniken

Ja just det lite kontrast till första igångsättningen som tog 45 timmar så kom lillebror ut efter 8 timmar. =) 

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?