Roliga förlossningshistorier?
Innan min första förlossning hade min sambo och en vän suttit och pratat om att det, enligt dem, borde vara obligatoriskt med faderskapstest då en pappa rent teoretiskt sett inte kan vara lika säker om det är hans barn som mamman (av förklarliga själ) kan vara. Inget illa menat och jag skrattade mest åt dem då. Sonen kom med akut ks i v. 37 då jag fick hsf och det dröjde 1 1/2 dygn innan jag fick lämna intensiven och försenas med min lilla familj. Väl uppe på rummet utbrister sambon i panik: Är det för sent för ett faderskapstest?!?! Blicken som framförallt JAG fick av närvarande BM var aningens frågande.
När nr 2 skulle ut, även denna gång ks, så tittar en otroligt entusiastisk läkare fram över skynket och säger: Snart är det födelsedag!!! Jag med blodtrycksfall och kräkandes håller upp ena tummen till svar och frågar efter ett tag sambon VARFÖR i HELVETE de håller på att stoppa IN fler saker i magen på mig när meningen var att en unge skulle tas UT?!? Efter sammanlagt 7 minuter lyckas två vuxna karlar och en BM pressa ut prinsen som uppenbarligen hade det bra där inne och sugklockan som tagits fram behövdes inte. En svettig (sjöblöt) läkare tittar över skynket och stånkar: NU....*pust*.... är det...*flås*..... FÖDELSEDAG!!!!
När förbandet ska tas bort från snittet dagen efter börjar jag skratta, ingen bra känsla i magen, och medans sköterskan drar bort plåstret skriker jag: Men snälla du! Du måste ju dra medhårs! (Detta förband kan lika gärna användas till en brasiliansk vaxning kunde jag sedan konstatera!)