Inlägg från: TrueMeaning |Visa alla inlägg
  • TrueMeaning

Roliga förlossningshistorier?

Denna tråd ska jag fortsätta följa :) Har BF om 62 dagar så får se om jag kan komma med något roligt åt er då!

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • TrueMeaning

Var inne på förlossningen för kontroll en natt för snart en vecka sedan pga täta sammandragningar. Lägger mig på britsen och väntar på att barnmorskan ska komma in.
    Under tiden kläcker min sambo: Vi kanske ska ta en färdknäpp när vi ändå är på förlossningen så slipper vi åka hem sen! (Kan tillägga att vi har 8 mil till förlossningen)

Oj, den blicken som han fick utav mig kunde nog ha mördat honom på stubben! Färdknäpp är inget man tänker på när man nästan får andas sig igenom sammandragningar och mensvärk samt ligger på en stenhård brits! ;) 

Älskade sambo ;) De är allt för goa!

Nu sitter jag här hemma och hoppas att värkarna ska sätta igång. 12 dagar kvar till BF, eviga längtan/väntan...

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • TrueMeaning

Jag födde i onsdags och hade en förlossning som tog 31 h.

Jag hängde över huvudändan på sängen under värkarna vilket hjälpte mig mycket.

Och till slut frågar barnmorskan mig om jag känner av att jag vill krysta när jag har värk?

"Hur ska jag veta om jag vill det? Jag har aldrig gjort detta förut"!

Gissa om barnmorskan skrattade gott åt mig ;)

En stund senare säger bm att sambon hittat sitt kall under fl, med andra ord att massera ryggen under värkarna när jag hänger i sängen. "Ja klart som fan att han ska göra någon nytta, det är väl hans unge också"

Jisses, nästan så man skäms nu efteråt ;)

• TrueMeaning

Jag födde i onsdags och hade en förlossning som tog 31 h.

Jag hängde över huvudändan på sängen under värkarna vilket hjälpte mig mycket.

Och till slut frågar barnmorskan mig om jag känner av att jag vill krysta när jag har värk?

"Hur ska jag veta om jag vill det? Jag har aldrig gjort detta förut"!

Gissa om barnmorskan skrattade gott åt mig ;)

En stund senare säger bm att sambon hittat sitt kall under fl, med andra ord att massera ryggen under värkarna när jag hänger i sängen. "Ja klart som fan att han ska göra någon nytta, det är väl hans unge också"

Jisses, nästan så man skäms nu efteråt ;)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?