Inlägg från: Pellefanten |Visa alla inlägg
  • Pellefanten

Roliga förlossningshistorier?

Underbaraste tråden på länge.. Har skrattat så jag kissat lite hela natten =P

• Pellefanten
    sofiaolivia skrev 2011-04-19 12:49:39 följande:
    Och sist men inte minst, när jag ska skulle till och klämma ut ungen så var alla i rummet så himla hurtiga och glada  och peppade på mig. Tillslut orkade jag inte höra på nå mer och bad alla att hålla käften och "speciellt du där nere" och pekade på min barnmorska som skulle fånga lilltjejen!

Meeeeer historier tack! =)
    Haha det är så jag föreställer mig själv. Ber alla hålla käften =P
  • Pellefanten
    smörblomman81 skrev 2011-11-07 20:58:43 följande:
    Det härliga med förlossningar är att man glömmer hur ont det gör Har fött tre barn och förra gången så hade jag smärtsamma värkar men kunde gå som vanligt fast hade ont som tusan. När vi kom till förlossningen såg jag och min sambo en kvinna i hallen som typ hukade sig ner av smärta och jag sa till min sambo oj visst det gör ju ont men ser ut som hon överdriver lite...klart jag har väl kanske en hög smärttröskel. Och vetemän jag blev skickad hem för false alarm. Nästa gång vi kom tillbaks så var jag inte bättre en den kvinnan vi såg och gissa om min sambo tyckte detta var roligt haha oj vad jag fick äta upp mina ord :p hög smärttröskel my ass
    Trodde jag skulle vara så. Men jag har tydligen högsmärttröskel för barnmorskorna på förlossningen tyckte jag va omänsklig =P Kom till och med in andra än "min" bm för å kolla  =P
  • Pellefanten

Kanske inte så kul men ändå. Födde mitt andra barn för tre dagar sedan. Blev igångsatt och det värkatimulerande droppet tog kål på mig så bad om eda. När narkosen kommer in får jag fram ett neeej!(hatar å bli stucken) och sedan hejdå. Barnmorskan undersöker och jag får trycka på varvid jag utbrister ÄNTLIGEN! Och floff dottern var ute

• Pellefanten

När minsta dottern föddes och fick komma upp på mitt bröst fortsätter jag humorresan(skämtar när jag har ont eller känner mig obekvämk) med att säga, kolla älskling hon är lika hårig som du(född i v.37+4) barnmorskan säger: ja dom är ju lite hårigare när dom föds så tidigt. Här någonstans tror jag att hon går ut å säger kapten humorlös has left the building.

Omg vad jag skämdes när jag vände på huvudet :p

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?