• Emy88

Roliga förlossningshistorier?

Vårt första barn föddes samma dag som vi skulle flytta in i vårt nya hus. Hon var en månad för tidig så vi trodde inte att det var dags än. På morgonen går mitt vatten och jag flyger upp ut sängen och ringer sambon och skriker att han måste komma hem för vattnet har gått. Han svarar att han kommer på en gång och lägger på. Fem minuter senare ringer han upp igen och frågar "Är det ditt vatten eller husets som har gått?". Han trodde att vi hade fått en vattenläcka i huset :)

Innan vi åkte in till sjukhuset fick han åka fram och tillbaka mellan mig och banken för att fixa med alla papper och nycklar som skulle fixas den dagen.

Väl på sjukhuset kopplar dom mig till en ctg och lämnar mig och sambon i rummet. Jag har fruktansvärt ont och värkarna kommer med 10-20 sekunders mellanrum. Jag kräver att sambon ska hämta barnmorskan för jag måste flyttas över till förlossningen NU! In kommer hon och berättar att jag enligt ctg-kurvan endast har svaga värkar. Jag var bara millimeter ifrån att strypa henne just då och krävde att en läkare skulle komma och undersöka mig. Läkaren sa att jag var tvungen att flyttas över på en gång till förlossningen. Jag glömmer aldrig minnen som barnmorskan fick, jag blängde på henne och sa "nästa gång kanske du ska lyssna på mig", hon fick inte fram ett ljud. Väl på förlossningsavdelningen hann dom stoppa upp mig vid 7 cm så från den tidpunkten tog det ca 2,5 timme innan hon var ute. Om dom inte stoppat upp mig hade hon väl kommit ännu snabbare.

Det första jag sa när min dotter kom ut var "ska hon se ut såhär?". Det andra jag gjorde var att tacka för förlossningen och berätta hur nöjd jag var.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?