Inlägg från: mammaSöt |Visa alla inlägg
  • mammaSöt

Roliga förlossningshistorier?

Jag hade inplanerat snitt den 19 november. Den 12:e somnade alla barnen tidigt och även min man. just när jag skulle somna runt 23 så gick vattnet. jag hoppade snabbt som en flodhäst upp från sängen för att inte blöta ner. det var flera liter vatten hela golvet och jag blev dygnsuraa. sa till min man - vattnet har gått. vi ska få barn. hjälp mig torka upp. sen gick jag till duschen och fortsatte prata till honom därifrån. när ja kom tillbaka till sovrummet såg ja att vattnet va kvar på golvet men att en handduk låg mitt i allt blött. min man hade bäddat ner sig för att somna om :)

tog en bra stund att övertyga honom om att han INTE skulle sova mer, utan packa bb väska å torka golv. Han tänkte d kunde vänta till morgondagen...... (stackars parkettgolv)

observera detta är vår 4:e förlossning..

• mammaSöt

Jag hade hög feber och var skittrött efter 72 timmars värkarbete så mellan två verkar rev jag av mig sjukhusskjortan och födde sedan helt näck men med strumpor. Sexigt värre. Dessutom kissade jag på golvet under en värk och drog bm i håret under krystningen... Trodde det var min man jag misshandlade men d va d vist inte... ....

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?