• AX87

Roliga förlossningshistorier?

Min förlossning var väl inte hemskt rolig. Men i slutet så hände de komiska att de hade skrivit in någon annans namn som pappa till mitt barn i journalen, sen tidigare.
    Bara att den personen de skrivit in har varit min arbetskollega. Tur att jag inte har jobbat med honom på länge annars kanske min man hade börjat undra.....

Annars råkade jag ut för liknande som som Livetäenbiltvättmenjaharencyckel. de trodde inte att vattnet hade gått när jag sa att de hade troligtvis gått. Men när vi väl kom in hade jag värkar med två till tre minuter mellanrum. När jag sa det till sköterskan som möte oss. Såg hon tvivlande ut.
    Och frågade men hur ofta har du sammandragningar?
    Jag;Va, varannan minut har jag värkar.
    Hon; Ja, men hur ofta har du sammandragningar?
    Jag; Va, inga, el jag har ju värkar varannan minut.

(alltså, måste säga att enligt mitt tycke hade jag inte en enda sammandragning. Bara värkar. ont i mage och rygg, men kände aldrig under fram födandet att det drogs ihop, utom lite grann vid krystvärkarna möjligtvis.)

• AX87
    sariiis89 skrev 2014-01-06 19:40:57 följande:
    Skrattar så jag gråter varje gång ja hittar denna tråd 😂

Själva förlossningarna ha inte vatt nått speciellt roliga men första tecknet på att de va dags va lite speciella alla tre gånger 😊

Första barnet; Gick på stan me mamma när ja känner hur de droppar nått i trosan, sprang in på bibblans toalett i tron att ja va kissig men kom inget, detta gjorde ja tre gånger innan ja o mamma fattade att de kanske va vattnet. Ingen av oss hade tillräckligt med batteri för att ringa in t fl så vi gick in hos en guldsmedsaffär o bad om att få låna telefon då vi misstänkte att vattnet gått. Stackarn där inne fick panik o visste inte vad han skulle ta vägen 😝 (8 år senare o han nämner den händelsen än idag när ja gå dit)

Andra barnet; Inga tecken alls o ja o gubben blev lite myssugna .. Mitt under aktern sätter mina värkar igång, fattade dock inte de riktigt så vi körde på som vanligt, fast varje värk sa jag Vänta, andades igenom den, o sedan fortsatte 😜 Så färdknäppen kan funka 😁

Tredje barnet: Är på Willys o storhandla själv med mina två barn på 6 o 4 år när ja helt plötsligt stanna upp i tron om att ja blev kissig.. Helt plötsligt känner ja hur de pulsera i magen o Där gick vattnet, inte lite utan de rann längs båda benen rätt ner i skorna o där stod jag, med halvfull kundvagn, två barn o vattnet rinnandes längs benen i mina ljusgråa byxor 😆 Vilken syn de måste vatt 😂 O bm som svarade när ja ringde in t fl o förklarade situationen fick sig ett gott skratt 😄
    Får man fråga hur du löste det när du var på Willys? Satte du dig och körde själv till förlossningen. El vad gjorde du? Jag har själv funderat på vad jag skulle göra om det händer mig. Nu när jag vänta andra barnet, med den första kom vattnet som tur var hemma.
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?