• soofire

Roliga förlossningshistorier?

Haha, mamma berättade nyss om hennes förlossning med mig.. 

Vattnet gick vid 01:00 ungefär, pappa ringde efter ambulans vid 01:20. Här emellan så har mamma börjat få lite värkar. När ambulansen väl kommer så märker de att det är bråttom, de kör i 160 till sjukhuset som låg 4 mil bort. Mamma kunde inte ligga på ryggen för att jag låg och tryckte på ischiasnerven, så hon fick istället ligga på sidan med benet uppåt. Krystvärkarna har börjat, men mamma håller emot för hon inte vill föda i ambulansen. När ambulansen är precis i utkanten av staden där sjukhuset ligger så säger ambulansmannen: nu ser vi huvudet! 
    Mamma försöker hålla emot ännu mer för att föda inne på sjukhuset. Väl framme så klappar ambulansmannen mamma på benet och säger: detta kommer gå bra! 
    Det ända mamma tänkte var: är du helt dum? man ser huvudet på mitt barn och du klappar på mitt ben så att benen åker igen. 
    De kommer in på sjukhuset 01:57. I journalen står det att jag är född 01:58, så det gick riktigt bort däremellan! Pappa kommer upp på rummet, står med jackan i handen och då har jag redan hunnit födas. Ändå så körde han efter ambulansen hela vägen in. 

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?