Inlägg från: Maria 79 |Visa alla inlägg
  • Maria 79

Roliga förlossningshistorier?

Mellan värkarna tänkte jag att jag skulle vara lite trevlig o säll skaplig så jag frågar bm o usk om de har barn. Nej ingen avdem hade egna barn, sen kom en krystvärk i jag vrålar: fan va ni e smarta, skaffa fan aldrig barn! Ups haha

• Maria 79

När dottern föddes ville jag ha Eda, tyvärr var narkosläkarna upptagna och jag gick från 3 cm till fullt öppen på mindre än en timme. Sen kom narkosen men då var det försent vilket jag hade svårt att acceptera så jag grabbade tag i undersköterskan o skrek: DU går o hämtar tillbaka honom NU! Haha hon blev helt förvirrad, stackars tjej o tittade på BM för att få råd. BM tittade medlidande på mig i sa: Maria, du vet att det är försent, bebis kommer nu. Jag har jobbat på den förlossningsavd nämligen, sen vart jag orolig att de skulle skruva ned lustgasen lite i smyg som man ofta gör där så jag vrålade Jaha, men det är väl ingen jävla fjant som har skruvat ned den här iallafall?! Nejdå, den var på Max försäkrade dom:)

• Maria 79

Haha exakt samma hände för mej med, jag lyckades väsa fram "ta bort dom jävla händerna"
    Hon visade 10 fingrar i luften varpå jag skriker "men det gör ju ont ändååå"
    "ja Maria, det är bebisen som kommer nu"

• Maria 79

Haha kul berättelse. Men konstigt att ni fick åka hem redan morgonen efter när hon bajsat i vattnet. Då brukar man vara kvar för kontroll på BB åtminstonde 2 dygn..
    Grattis till flickan!

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?